صنعت ساختمان

چه نوع کاشی برای استخر مناسب است؟

چه نوع کاشی برای استخر مناسب است؟

چه نوع کاشی برای استخر مناسب است؟

یکی از مکان های سالم و تفریحی که نشاط و شادابی را برای افراد به ارمغان می آورد، استخر شنا است. بنابراین این سوال که چه نوع کاشی برای استخر مناسب است؟ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاشی های استخری انواع مختلفی دارند که با توجه به مدل و طرح استخر به شکل و رنگ دلخواه شما ساخته می شوند. با توجه به کاربری استخر باید از کاشی هایی با جذب آب زیر صفر برای کف و دیوار آن استفاده کرد. کاشی های معمولی دارای جذب آب بالای صفر هستند. بنابراین برای استخر مناسب نیستند.

انتخاب کاشی استخر علاوه بر نقشی که در زیبایی دارد. در حفظ و ماندگاری استخر نیز موثر است. زیرا به مرور زمان رسوبات موجود در آب مانند کلسیم و سایر مواد معدنی بر روی دیواره های استخر رسوب می کند. یک سایه سفید روی سطح کار ایجاد می کند. ساخت این سایه آسان نیست، اما با انتخاب کاشی مناسب می توانید از رسوب این مواد جلوگیری کنید.

 

کاشی استخر شیشه ای:

این نوع کاشی ها به دلیل طراحی و جذب نور بسیار مناسب هستند. نصب کاشی های شیشه ای نیاز به زمان و دقت دارد. و هزینه استفاده از این کاشی نسبت به انواع دیگر کاشی ها بیشتر است اما نتیجه بی نظیر خواهد بود.

کاشی پرسلان:

کاشی پرسلان رایج ترین نوع کاشی مورد استفاده برای استخرها است. این کاشی تراکم بالایی دارد که در برابر آب و تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است. استحکام بالا، نصب آسان، تنوع سبک و رنگ بالا، عدم نفوذ آب و نگهداری آسان این کاشی باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

کاشی معرق:

این کاشی ها دارای طرح ها و رنگ های خاصی هستند که استخر را زیباتر می کنند. این مدل نیز مانند دو نمونه بالا دارای قابلیت جذب آب زیر صفر است. که در مجاورت آب آسیبی نمی بیند.

کاشی استخر پشت توری:

این کاشی ها در تمام شرایط آبی مقاومت بالایی دارند. و هوا دارند. در سرما، گرما، رطوبت و باران آسیبی نمی بینند. برای اطلاع از قیمت تایل توری استخر با کارشناسان مادر بازار صنعت ساختمان فتوحی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

چه نوع کاشی برای استخر مناسب است؟

چه نوع کاشی برای استخر مناسب است؟

سرامیکی که برای استخر استفاده می شود مانند کاشی استخر باید جذب آب صفر داشته باشد. نکته مهم دیگر در انتخاب سرامیک مناسب برای استخر مقاومت آن در برابر یخ زدگی است. که اگر سرامیک این ویژگی را نداشته باشد با تغییرات آب و هوایی به راحتی از سطح کار جدا می شود. اگر از سرامیک مناسب برای استخر استفاده نکنید. در زمان زهکشی استخر و فصول سرد سال با یخ زدگی و جذب آب باعث آسیب می شود که ضرر مالی یا خطرات دیگری را به همراه دارد. سرامیک های مناسب برای استخر به طور کلی به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

سرامیک استخر با سرامیک:

این مدل در اکثر استخرها کاربرد دارد. این نوع برای استخرهایی که طراحی نامنظم و بتنی دارند مناسب است. این سرامیک ها لعاب دار بوده و استحکام بالایی دارند.

استخر سرامیکی با متریال شیشه:

این نوع سرامیک با لعاب شیشه ساخته می شود. و نسبت به انواع دیگر استخر سرامیکی برق بیشتری دارد. این مدل اغلب برای دیوار استخر استفاده می شود.

سرامیک استخری:

این سرامیک از پرسلان ساخته شده است که از نفوذ آب جلوگیری می کند. طراحی استخر سرامیکی برای استخرهایی که اشکال و ابعاد مشخص و متقارن دارند مناسب است.

سرامیک استخر با متریال مرمر:

از این نوع سرامیک می توان برای کف و دیوار استخر استفاده کرد. از سرامیک های مرمر بیشتر برای استخرهای شخصی و خانگی استفاده می شود. این ماده سرامیکی زیبایی خاصی دارد که جلوه مجلل تری به فضا می بخشد.

 

بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید