صنعت ساختمان

طراحی محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا چیست؟

محوطه سازی ویلا چیست؟

در هر ویلا، محوطه ویلا اولین فضایی است که در بدو ورود دیده می شود. و زیبایی آن تاثیر روانی زیادی بر افراد می گذارد. همچنین ویژگی ای است که به ویلا روح می بخشد و آن را تمیز و خاص می کند.
آنچه در محوطه سازی ویلا مورد توجه قرار می گیرد. ایجاد فضایی دلنشین و الهام بخش متناسب با سبک طراحی ویلا می باشد. میانگین دمای منطقه در طراحی محوطه ویلا با گیاهان مختلف با توجه به شرایط اکولوژیکی منطقه مانند تغییرات دما در نظر گرفته شده است. استفاده از آلاچیق، نهر، استخر و چیدمان فلاور باکس از جمله مواردی است. که در محوطه سازی و یا در طراحی کلی ویلا مورد توجه قرار می گیرد.

محوطه سازی ویلا چیست؟

رنگ آمیزی محوطه ویلا

در محوطه سازی باغ و ویلا، رنگ ها اولین عناصری هستند. که در یک نگاه مستقیم و غیرمستقیم در مرکز توجه افراد قرار می گیرند. بنابراین در طراحی محوطه ویلا اهمیت زیادی دارد. رنگ را می توان با گیاهان یا عناصر موجود در حیاط ویلا مانند سنگ فرش، دیوارها ترکیب کرد یا به حیاط نرده، آبنما و … اضافه کرد.

خطوط منطقه ویلا

خطوط در محوطه سازی حیاط ویلا نشان دهنده ساختار و نوع محوطه سازی حیاط ویلا و منظر آن است. لبه گذر روی حوض یا نهر مصنوعی در باغ ویلا، ابعاد فلاور باکس و دیوارها، حصار خطوط احتمالی در طراحی حیاط ویلا است. زوایای مستقیم و سخت ظاهری رسمی ایجاد می کند. در حالی که خطوط منحنی جلوه ای غیررسمی به حیاط ویلای شما می دهد. از خطوط عمودی می توان برای کشیدن چشم و ایجاد فضای بزرگتر استفاده کرد. از درختان بلند می توان برای افزودن خطوط عمودی به حیاط استفاده کرد. خطوط افقی با کشیدن چشم در امتداد زمین فضا را بزرگتر می کند.

پوشش گیاهی منطقه ویلا

به طور کلی، بافت با گیاهان به باغ اضافه می شود. با این حال، بافت را می توان با استفاده از مواد سخت مانند سنگ فرش یا سنگ های مصنوعی در حوض ها و حوض ها نیز ایجاد کرد. بافت گیاه می تواند ریز یا درشت، خشن یا نرم باشد. ، به وزن یا سبکی یک گیاه خاص اشاره دارد. گلها، برگها همه بافت دارند. استفاده از گیاهان با بافت های مختلف یک راه عالی برای ایجاد تنوع در محوطه سازی حیاط ویلا است.

طراحی فضای سبز ویلا

وقتی کلمه فضای سبز را می شنویم، ضمیر ناخودآگاه ما به طور کلی به سمت فضاهای سبز شهری در پارک ها، بلوارها یا میادینی می رود که دارای گل، چمن و درختچه های زینتی هستند. اما در مورد طراحی فضای سبز ویلا چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم ، متفاوت از آنچه ما در ذهن داریم.
برای طراحی فضای سبز ویلا و محوطه سازی حیاط ویلا عوامل مختلفی دخیل بوده و بر سبک و روش طراحی تاثیر می گذارد. محوطه سازی ویلا می تواند از قسمت های مختلفی تشکیل شود و فضای سبز زیرمجموعه ای از محوطه سازی است که به اصطلاح طراحی فضای سبز در قلب محوطه سازی ویلا قرار دارد.

طراحی محوطه سازی ویلا

اهمیت حیاط و مساحت ویلا

طراحی ویلای مسکونی با طراحی فضاهای داخلی، حجم و نمای ویلا، مساحت و حیاطی که آن را پوشش می دهد تکمیل می شود. معمار از ابتدای کار به طراحی محوطه اطراف ساختمان و فضاهای باز و نیمه باز توجه دارد. نحوه تعریف ارتباط بین فضاهای داخلی با فضاهای باز و نیمه باز تأثیر بسزایی در کیفیت و عملکرد آنها دارد. محوطه سازی خوب یک شهرک توجه اکثر خریداران را به خود جلب می کند.

برای مطالعه وبلاگ قیمت طراحی محوطه در کرج کلیک کنید.

بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید