مقالات

انواع کاغذ دیواری در کرج

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با روکش وینیل

جنس کاغذ این نوع کاغذ دیواری با وینیل اکریلیک یا پی وی سی پوشانده شده است. که برای اکثر فضاها به جز کارگاه ها و مکان هایی که امکان تماس فیزیکی بالا وجود دارد کاملا مناسب است. و همچنین قابل شستشو و مقاوم در برابر رطوبت و چربی است. روکش های وینیل معمولاً روی کاغذ یا لایه های نازک به گونه ای پاشیده می شوند که نمایان نباشد و همچنین لایه وینیل به دلیل ضد آب بودن، ضد لک بودن، قابل شستشو و وزن حجمی بالا باعث افزایش کیفیت در اکثر کاغذ دیواری ها می شود. این نوع کاغذ دیواری پس از نصب تا 5 سال ماندگاری دارد. و به دلیل قابلیت شستشو برای اتاق خواب و آشپزخانه کودکان بسیار مناسب است. این نوع کاغذ دیواری در ایران موجود نیست. که انواع کاغذ دیواری عبارتند از:

 

انواع کاغذ دیواری

1. کاغذهای وینیل با پارچه:

با لایه ای از وینیل پوشانده شده است. این نوع کاغذ دیواری شامل سه نوع مختلف می باشد.

وینیل سخت یا جامد: این نوع کاغذ از یک نوار وینیل جامد تشکیل شده است. که روی یک لایه پارچه یا کاغذ لمینت می شود و کاملا قابل شستشو، مقاوم و ضد لک است.

وینیل  با الیاف طبیعی ( نان وون): این نوع کاغذ دیواری که در برابر آب بسیار مقاوم و غیر قابل نفوذ است.  از کاغذبا الیاف طبیعی (Non-Won) و ورق وینیل تشکیل شده است. و به دلیل خاصیت نفوذ ناپذیری در برابر آب در سرویس بهداشتی استفاده می شود.

کاغذ دیواری با روکش وینیل جامد: در این نوع کاغذ دیواری که به دلیل مقاومت بالا در محیط های چرب و مرطوب مانند آشپزخانه نیز استفاده می شود، از یک لایه روکش وینیل جامد استفاده می شود که باعث افزایش مقاومت می شود. به راحتی می توان آن را جابجا کرد و حتی آن را جدا کرد.

کاغذ دیواری با روکش الیاف طبیعی ( نان وون)

این نوع کاغذ دیواری از الیاف نساجی و الیاف سلولزی بلند در دستگاه کاغذسازی تولید می شود.  و با مواد اکریلیک نیز تقویت شده و به کمک رنگدانه ها تاری خاصی در آن ایجاد می شود. در این نوع کاغذ دیواری رطوبت باعث چسبندگی آن به سطح دیوار می شود. و به راحتی نصب می شود. این نوع کاغذ دیواری در بازار صنعت ساختمان فتوحی موجود است.

 

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های کاغذی

در این نوع کاغذ دیواری چون طرح بر روی کاغذ چاپ می شود و لایه محافظی وجود ندارد بیشتر جنبه تزئینی دارد. و چون مقاومت کمتری دارد تولید آن نیز کمتر است. این نوع کاغذ دیواری با چسب مخصوص کاغذ دیواری به دیوار چسبانده می شود. و معمولاً برای اتاق کودک مناسب نیست زیرا ماندگاری آن کوتاه و بین 1 تا 2 سال است و به راحتی پاره می شود بنابراین در هنگام حمل باید بسیار مراقب آن باشید.

 کاغذ دیواری سه بعدی

این نوع کاغذ دیواری با توجه به نامش ما را بیشتر در دنیای واقعی غرق می کند. و به دلیل داشتن تصاویر سه بعدی فضاهای جذاب و خاصی را فراهم می کند. و همچنین قابلیت شستشو و محبوبیت بالایی دارد و به دلیل ساختار سه بعدی ، طراحی های آن به ویژه از فاصله حدود 3 متری برجسته به نظر می رسد. استفاده از این کاغذ دیواری به ویژه در آپارتمان ها و استفاده از تکنیک هایی مانند نورپردازی طراحی شده و زاویه دار باعث می شود.

سه بعدی بودن کاغذ بیشتر به چشم بیاید و همچنین از تنوع بالایی به خصوص در چاپ طرح های مختلف برخوردار است. و به نوبه خود تقسیم بندی می شود. به سه دسته ممکن است دسته اول دارای طرح های سه بعدی و اشکال هندسی مختلف باشد و در رول ها و در طرح های کوچک استفاده شود. دسته دوم که به پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری معروف است دارای تصاویر بزرگ و حجم های هندسی متفاوت است.

کاغذ دیواری ضد زلزله

این نوع کاغذ دیواری از رشته های شیشه ای ساخته شده است.  که به دلیل وجود رشته های کشسان و قوی در هنگام زلزله و لرزش دیوار کشیده می شود.  و به نگه داشتن دیوار کمک می کند و همچنین انرژی را در 4 جهت مختلف پخش می کند. تا انرژی روی قسمت خاصی از دیوار است. دیوار متمرکز نیست و آسیبی ایجاد نمی کند. این کاغذ دیواری در دانشگاه KTI آلمان ساخته شده و در سال 2010 عرضه شده است. این محصول فعلا در ایران موجود نیست.

کاغذ دیواری نانو

این نوع کاغذ دیواری که استحکام بسیار بالایی و با تکنولوژی نانو ساخته شده. و به همین دلیل دارای خواصی مانند ضد دوده و کثیفی، عایق صدا، ضد حساسیت، مقاوم در برابر آفتاب و گرما و همچنین به دلیل فناوری نانو به کار رفته در آن از قیمت بالاتری برخوردار است.

 

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری بافت دار

در ساختار این نوع کاغذ دیواری از الیافی مانند مخمل استفاده می شود. که مخمل پارچه ای یا مخمل پلاستیکی می باشد. و زمینه این نوع کاغذ دیواری از پارچه یا PVC می باشد.  و همچنین به دلیل ساختارهای مخملی موجود در آن قابل شستشو است.  ندارد و چون از رنگ های تیره در آن استفاده شده. به راحتی با دکوراسیون منزل مخصوصا با مبل ها هماهنگ می شود.

برای سفارش کاغذ دیواری با شماره 02634115 تماس بگیرید یا به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

مطالعه وبلاگ های بیشتر کلیک کنید.  ( آموزش نصب کاغذ دیواری )

دیدگاهتان را بنویسید