صنعت ساختمان

استفاده از یونولیت سقفی

یونولیت

انواع یونولیت ساختمانی

1.یونولیت فشرده

یونولیت فشرده یکی از انواع آن است که به دلیل فشرده شدن مواد تشکیل دهنده آن وزن بالایی دارد.  و در قالبی قرار می گیرد که شکل نهایی آن را می سازد. یکی از ویژگی های بارز یونولیت یا فوم فشرده، قابلیت ترکیب آن با سایر عایق ها است. در واقع می توان از آن در ترکیب با سایر فوم های آکوستیک، پشم سنگ و … استفاده کرد که این کار باعث افزایش استفاده از ضبط صدا می شود.

این یونولیت از مقاومت بالایی برخوردار است.  بنابراین نسبت به سایر انواع آن ها کاربرد بیشتری دارد. از جمله کاربردهای رایج یونولیت فشرده در صنعت ساختمان، خودروسازی، صنایع غذایی، مجسمه سازی، درب های ضد سرقت، عایق کاری و … می توان اشاره کرد.

یونولیت

2.سقف استاندارد یونولیت

نوع دوم یونولیت سقفی استاندارد است. این یکپارچه به عنوان قالب بتنی در سقف های دال یک طرفه یا تیرهای بلوک استفاده می شود. معمولاً از این تک سنگ به صورت مکعب مستطیل و دارای ابعاد 200، 50 و 25 است. که چگالی یونولیت سقفی ملاک اصلی تعیین وزن آن است. چگالی این محصول متفاوت است و بر اساس کاربرد آن در نمونه های مختلفی تولید می شود. که معمولاً بین 7 تا 8 کیلوگرم در متر مربع می باشد.

3.یونولیت دیوار

در برخی موارد از یونولیت برای دیوار نیز استفاده می شود. این نوع معمولاً به عنوان دیوارپوش فوم، فوم دیوار تزئینی، فوم دیوارپوش و پانل های سه بعدی استفاده می شود. یکپارچه دیواری علاوه بر عایق و جذب صدا، خاصیت تزئینی نیز دارد. در واقع ظاهر آن به گونه ای است که جلوه خاصی به دیوار می دهد. یونولیت دیواری دارای خواصی مانند عایق بودن صدا، ضد ضربه، جلوگیری از ضربه در سالن های ورزشی، قابلیت شستشو، داشتن خاصیت آنتی باکتریال و … می باشد.

4. تیرچه کرومیت

از نمونه ای از این محصول برای ساخت تیرچه های کرومیت نیز استفاده می شود. یونولیت که برای ساخت تیرهای کرومیت استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست برای پوشاندن فضاهای بین تیرها استفاده می شود و سازه را برای بتن ریزی آماده می کند. این تک سنگ ها از نظر ابعاد به دو دسته تقسیم می شوند:

– تیرچه کرومیت تک سنگی به ابعاد 1 متر طول، 66 سانتی متر عرض و 25 سانتی متر قطر
– تیرچه کرومیت تک سنگی در ابعاد 1 متر طول، 66 سانتی متر عرض و 20 سانتی متر قطر.

استفاده از یونولیت سقفی

کاربرد یونولیت سقفی در صنعت ساختمان سازی، این محصول به عنوان عایق دائمی در هنگام بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد. سقف یونولیت وزن سبکی دارد. و استفاده از آن در ساختمان سازی باعث کاهش وزن کلی ساختمان و مقاومت آن در برابر عوامل خارجی دیگر مانند زلزله می شود.

از دیگر کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

– بسته بندی مواد غذایی
– ساخت سردخانه
– صنعت خودرو
– راه سازی
– باغبانی و نهالستان
– ساخت ماکت و انواع علائم
– عایق صدا در محیط های شلوغ و…

مزایای استفاده از یونولیت سقفی

مزایای استفاده از یونولیت سقفی

استفاده از یونیولیت به عنوان بلوک سقفی مزایای زیادی دارد. اما قبل از اجرای آن باید به نکاتی مانند ایمنی در برابر حریق، مقاومت، اشکال هندسی و نحوه اجرای آن توجه کرد.

– این محصول به دلیل وزن کم خود باعث کاهش وزن ساختمان می شود. پروژه مقرون به صرفه است.
– با استفاده از یکپارچه سقف حدود 30 درصد از وزن بتن مصرفی کاهش می یابد.
– باعث استحکام و مقاومت ساختمان در برابر زلزله می شود. – یکپارچه های سقفی عایق های بسیار خوبی در برابر گرما، سرما و صدا هستند.
– استفاده از یکپارچه سقفی باعث کوتاه شدن زمان اتمام پروژه و کاهش دستمزد کارگر می شود.
– به دلیل وزن سبک، حمل و جابجایی آسان.

سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید