صنعت ساختمان

کاربرد و مزایای فوم بتن

مهمترین ویژگی های فوم بتن

مزایای فوم بتن

در واقع فوم بتن ماده جدیدی نیست و بیش از یک قرن است. که در پروژه های ساختمانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این بتن ها می توانند مزایای زیادی داشته باشند. که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به افزایش سرعت ساخت کمک می کند. سطح زمین را صاف و نسبت به بتن سنتی قیمت مناسب تری دارد. برش، تغییر اندازه و تعمیر آن در مقایسه با بتن سنتی آسانتر و سریعتر است. مقاومت بسیار خوبی در برابر صدا دارد. این بتن ها نیازی به حمل مواد اولیه به طبقات ساختمان ندارند.

می تواند در مقاوم سازی ساختمان در برابر آتش بسیار موثر باشد و در برابر آتش مقاومت بالایی دارد.

وزن کمتری نسبت به بتن سنتی دارد و می تواند در کاهش وزن کلی ساختمان موثر باشد.

فوم بتن

کاربردهای اصلی فوم بتن

فوم بتن نیز مانند سایر انواع مصالح ساختمانی با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود می تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. از مهمترین کاربردهای فوم بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

?بار سبک
?پانل ها و نرده های جداکننده
?مورد استفاده در پوشش های تیر و ستون
?به عنوان عایق رطوبتی استفاده می شود
?مورد استفاده در مسدود کردن طبقات ساختمان ها
?مورد استفاده در زیرساخت های جاده ای
? استفاده در پرکردن معادن و چاله های متروکه و…

مهمترین ویژگی های فوم بتن

فوم بتن یکی از انواع بتن است که با استفاده از مواد مختلفی مانند سیمان، آب، فوم، سندبلاست یا ماسه نرم تولید می شود. این بتن در مقایسه با بتن سنتی به دلیل وجود فوم در آن چگالی کمتری دارد. فوم بتن مانند دیوارهای پنل وزن سبکی دارد و می تواند به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی خوب شناخته شود. وزن این فوم ها با توجه به کیفیت اختلاط مواد و چگالی آنها از 400 تا 1700 کیلوگرم در متر مربع می رسد. فوم بتن با نام های دیگری مانند بتن کف، بتن هوادهی، بتن اسفنجی، بتن سبک، بتن اسفنجی سبک و بتن متخلخل شناخته می شود.

بتن

انواع فوم بتن

فوم بتن را می توان با توجه به روش تولید به دو نوع مختلف از جمله بتن هوادهی و بتن کف تقسیم کرد که هر کدام می توانند ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی داشته باشند:

در تولید بتن هوادهی، پس از تولید آب و دوغاب سیمان، پودر اضافه می شود و پس از مخلوط کردن در میکسر و انجام واکنش های شیمیایی، حباب های هیدروژن در داخل بتن تولید می شود و حجم بتن افزایش می یابد.

تولید بتن کف به جای پودر از مواد کف ساخته می شود و روش ساده تری برای تولید فوم بتن است.

فوم بتن را از نظر چگالی می توان به انواع مختلفی از جمله فوم بتن سازه ای (دانسیته بالا) با چگالی 1200 تا 1800 کیلوگرم بر متر مربع، فوم بتن با چگالی متوسط ​​800 تا 1000 کیلوگرم بر متر مربع و فوم بتن سبک تقسیم کرد. (کم تراکم) با چگالی 300 تا 600 کیلوگرم بر متر مربع.

مهمترین ویژگی های فوم بتن

مهمترین ویژگی های فوم بتن

فوم بتن مانند سایر انواع مصالح ساختمانی دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجرای سریع
وزن کم
مقرون به صرفه
پوشش همگن
مقاومت در برابر حشرات
عایق حرارت و صدا
کاهش بار مرده و ضایعات
بدون آسیب به تاسیسات
بدون نیاز به ماهیچه کشی و..

برای خرید مصالح ساختمانی از بازار صنعت ساختمان فتوحی با شماره 02634115 تماس بگیرید یا به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید