صنعت ساختمان

نصب و راه اندازی آسانسور

نصب و راه اندازی آسانسور

گام اول:تهیه نقشه، مکان، ابعاد و ظرفیت کابین

امروزه در طراحی و نقشه برداری ساختمان، موقعیت یابی آسانسور یکی از مهم ترین قسمت های نقشه ساختمان می باشد. یکی از وظایف اصلی معماران این است که نصب و راه اندازی آسانسور را در بهترین مکان ممکن در پلان ساختمان قرار دهند. معمار و مهندس آسانسور شرکت با حضور در محل و بررسی شرایط و نقشه موجود ساختمان بهترین پلان را برای بهترین مکان ساختمان شما ترسیم می کند.

نصب و راه اندازی آسانسور

مرحله دوم:آماده سازی کف چاله آسانسور

یکی از مراحل نصب و راه اندازی آسانسور، آماده سازی ارتفاع تا سطح کف است. که معمولاً حداقل 180 سانتی متر تا 190 سانتی متر ذکر می شود. ارتفاع این گودال تا سطح کف معمولاً به نوع آسانسور و میزان وزنی که باید تحمل کند بستگی دارد. معمولاً از فضای کف گود برای نصب برخی از قسمت های آسانسور مانند بافرها، گاورنر سقوط، سکوی ضربه ای و سینی کابین استفاده می شود.

مرحله سوم:عملیات اتو (سازه فلزی) چاه آسانسور

یکی از مراحل اصلی نصب و راه اندازی مجدد آسانسور، کشیدن آهن برای نصب ریل آسانسور نام دارد. این مرحله باید به خوبی و حرفه ای انجام شود. اگر اتوکشی در این مرحله به درستی انجام شود، ریل های کابین آسانسور را تثبیت می کند و باعث می شود آسانسور تکان نخورد و لرزش نداشته باشد. درست است که تمام مراحل نصب آسانسور برای ایمنی مهم است. اما این مرحله که به کشش آهنی آسانسور معروف است. مهمترین مرحله ایمنی برای ایمنی آسانسور محسوب می شود. به همین منظور نقشه آسانسور توسط متخصصان و نرم افزارهای تخصصی طراحی شده.

نصب و راه اندازی آسانسور

مرحله چهارم:دیوارکشی اطراف چاه

سه طرف چاه آسانسور باید به وسیله قطعات یا دیوارهای جداکننده از محیط اطراف جدا شود. سطح داخلی این جداکننده ها نیز باید به درستی روکش و صاف شود. دیوارهای پارتیشن از کف تمام شده. ایستگاه اول تا محفظه موتور روی سقف کشیده می شوند. سطح داخلی دیواره های چاه آسانسور باید با مصالح مناسب به گونه ای پوشانده شود.  که کمترین فضای خالی را داشته باشد. در صورت استفاده از گچ، این سطوح باید با رنگ مناسب پوشانده شوند. پوشش ماسه سیمانی صاف نیازی به رنگ آمیزی ندارد.
روشنایی چاه آسانسور نیز باید مناسب باشد.

برای خرید آسانسور به بازار صنعت ساختمان فتوحی واقع در کمالشهر بلوار پیام ، خیابان میثم 2 ، شماره تماس 02634115

دیدگاهتان را بنویسید