مقالات

مهمترین ویژگی های هود آشپزخانه

هود

نقش هود در آشپزخانه

مهمترین ویژگی های هود آشپزخانه

اولین کاربردی که از هود به ذهن مردم می رسد. تهویه مطبوع در آشپزخانه است. هود می تواند بو، چربی و رطوبت را هنگام پخت غذا هدایت کرده و به محیط بیرون از آشپزخانه ببرد که این عملکرد ها از مهمترین ویژگی های هود آشپزخانه هستند. اما امروزه هود نقش بسیار مهمی در انواع آشپزخانه ها دارد. و می توان آن را جزئی از دکوراسیون آشپزخانه دانست.
انواع هود آشپزخانه بسیار متنوع بوده و دارای مدل ها و رنگ های مختلف می باشد. هود علاوه بر تمیز کردن هوای آشپزخانه می تواند ظاهر آشپزخانه را نیز زیباتر کند.

نکات مهم در خرید هود آشپزخانه:

زیبایی ظاهر
ابعاد و اندازه هود
تعداد چراغ های نصب شده روی هود
روشنایی آن
مکش هود
قدرت جذب چربی و بو را دارد
این موارد از جمله نکات مهم و کلیدی در خرید انواع هود آشپزخانه هستند.

بررسی انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه نقش بسیار مهمی دارند. به عنوان مثال، هود می تواند به عنوان یک وسیله تزئینی در آشپزخانه عمل کند.
به همین دلیل ظاهر هود اهمیت زیادی دارد. و امروزه در انواع و اشکال مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. انواع هود آشپزخانه عبارتند از: هود مخفی، هود شومینه ای، هود زیر کابینتی، هود مورب، هود تلسکوپی و هود جزیره ای.

هود توکار

در صورت انتخاب هود توکار باید این هود را بالای اجاق گاز نصب کنید. این هود زیر کابینت نصب می شود. و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی کند.
این هود برای افرادی مناسب است که می خواهند هود در آشپزخانه آنها دیده نشود و آن را به صورت مخفی نصب کنند. این هود مزایای زیادی نیز دارد. چون مخفی است، انتخاب بسیاری از مردم است. همچنین فیلتر زغالی روی آن تعبیه شده.

هود تلسکوپی

هود تلسکوپی که به هود کشویی نیز معروف است. یکی از جدیدترین نمونه های هود زیر کابینتی می باشد. این هود نیز مانند هود توکار بصورت مخفی نصب می شود.
اما یک تفاوت عمده با هود توکار دارد و آن قسمت موتوری این هود است. داخل هود تلسکوپی یک پنل متحرک وجود دارد که می توان آن را به سمت جلو کشیده و از آن استفاده کرد. هود تلسکوپی مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به اشغال فضای کمتر، فیلتر قابل شستشو، قیمت مناسب اشاره کرد.
به عنوان مثال می توانید به راحتی فیلتر این هود را بشویید و خارج کنید. و پس از تمیز کردن فیلتر را به جای اصلی خود برگردانید. این هود نسبت به سایر هودها قیمت مناسبی دارد و علاوه بر مقرون به صرفه بودن، نو نیز می باشد.
البته هود تلسکوپی معایبی هم دارد. مثلا دور موتور این هود کم است. یکی از معایب دیگر هود تلسکوپی تمیز کردن آن است. به دلیل استفاده از قطعات ریلی در این هود، ممکن است قطعاتی آن به سختی تمیز شوند.

هود شومینه

نوع دیگری از هود آشپزخانه هود شومینه ای است. می توان گفت ظاهر این هود شبیه قیف معکوس است. می توانید این هواکش یا هود را روی دیوار یا سقف نصب کنید. فضایی که برای نصب این هود نیاز دارید بیشتر از نصب هود زیر کابینت است. پس قبل از انتخاب و خرید این هود باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید.

مزایای هود شومینه

از مزایای هود شومینه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد: اقتصادی بودن، قدرت مکش بالا، صدای کم و سنسور تشخیص دود. این دستگاه با توجه به امکاناتی که در اختیار افراد قرار می دهد. یکی از مقرون به صرفه ترین مدل ها محسوب می شود.
همچنین قدرت تمرکز بالایی دارد. و می تواند خیال شما را در مورد تهویه مطبوع راحت کند. صدای تولید شده توسط این هود با وجود اینکه دور موتور بالایی دارد بسیار کم است. همچنین دارای سنسور تشخیص دود است که می تواند وجود دود را تشخیص دهد.

هود مورب

هود مورب

هود مورب یکی از انواع هود آشپزخانه است. این هود با گاز با زاویه 45 درجه نصب می شود. و دارای فیلتر قابل تعویض و قدرت مکش بسیار بالا می باشد.
از نظر ظاهری یکی از زیباترین انواع هود به حساب می آید. بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از این هود در آشپزخانه خود هستند.

مزایای هود مورب

از مزایای هود مورب می توان به: ظاهر زیبا، فیلتر قابل شستشو و صدای کم اشاره کرد. ظاهر این هود بسیار زیبا است. و می توانید این دستگاه را در مدل های مختلف خریداری کرده و در آشپزخانه خود نصب کنید.
یکی دیگر از مزیت های این هود قابلیت شستشوی فیلترهای آن است. می توانید فیلترهای آن را جدا کرده و بشویید و در جای خود نصب کنید. به این ترتیب نیازی به خرید فیلتر جدید نخواهید داشت. همچنین این هود جزو هودهای کم صدا می باشد.
می توان گفت تنها عیب هود مورب جذب کامل آن است. این هود به دلیل زاویه 45 درجه با گاز نمی تواند بوی غذا را به طور کامل جذب کند. البته در نظر داشته باشید. که اگر خرید خود را از برندی با کیفیت انجام دهید این مشکل نیز حل می شود.

هود جزیره ای

این یک گزینه عالی برای آشپزخانه های مدرن و جدید است. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به گونه ای است. که گاز وسط آشپزخانه قرار می گیرد. بهترین انتخاب برای شما هود جزیره ای است.
طراحی این دستگاه به گونه ای است که می توانید آن را از سقف آویزان کنید. این هودها به شکل های کروی، مکعبی و استوانه ای موجود هستند. و شما می توانید با توجه به دکور و چیدمان آشپزخانه یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.

مزایای هود جزیره ای

این هود همچنین دارای مزایایی از جمله ظاهر زیبا و فیلتر ذغالی است. ظاهر آن بسیار مدرن و شیک ، جلوه ای مجلل و تزیینی به آشپزخانه شما می دهد. یکی دیگر از ویژگی های خوب فیلتر ذغال است.
این فیلتر ذغالی به شما این امکان را می دهد که این هود را بدون نصب دودکش در آشپزخانه خود نصب کنید. این هود به دلیل نو بودن و ظاهری بسیار مدرن قیمت بالاتری نسبت به سایر هودها دارد.

بررسی ویژگی های هود آشپزخانه

در هنگام خرید هود آشپزخانه نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید. که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید خریدی مقرون به صرفه و صحیح داشته باشید.
قدرت هود
اندازه سرعت فن
حجم
کیفیت هود
یکی از نکات مهم و کلیدی در خرید انواع هود آشپزخانه می باشد.
شما باید هودی بخرید که دارای سرعت فن بالا و صدای بسیار کم باشد. هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد.  بیشتر می تواند چربی ها و بوی غذا را از آشپزخانه شما از بین ببرد.
با بررسی راهنمای خرید هود آشپزخانه می توانید.  بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. و با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از هودهای معرفی شده را خریداری کنید.
به خاطر داشته باشید که ظاهر نباید تنها اولویت شما برای خرید هود باشد. زیرا این وسیله یکی از پر کاربردترین وسایل آشپزخانه است. که باید از قدرت بالایی برخوردار باشد. دستگاهی که بسیار قدرتمند است و قدرت مکش زیادی دارد. وسیله ای است که ارزش خرید دارد.

جنس بدنه هود

یکی از مواردی که در خرید انواع هود آشپزخانه باید به آن توجه کنید جنس بدنه هود است. همچنین باید نحوه تمیز کردن آن را بررسی کنید. و اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.
هودها معمولا از شیشه یا فولاد ساخته می شوند. مدل های قدیمی از موادی مانند فولاد ساخته می شوند. اما در مدل های جدید از شیشه و لعاب نیز استفاده می شود.
قطعا نمی توان گفت که خرید خود را از شیشه یا فولاد انجام دهید. هر کدام از این هودها مزایا و معایبی دارند پس بهتر است. در هنگام خرید به مزایا و معایب آن توجه کنید. تا بتوانید خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشید.
معمولا فولاد مقاومت بسیار بالایی دارد. اما ممکن است به مرور زمان در اثر گرما تغییر رنگ دهد. تمیز کردن هود شیشه ای بسیار آسان است. و می تواند زیبایی بسیار خاصی به آشپزخانه شما ببخشد. مدل هایی هم هستند که ترکیبی از شیشه و استیل هستند. و تنوع بسیار بالایی دارند. شما می توانید هر یک از هودها را به سلیقه خود خریداری کنید.

هود

بررسی انواع هود فیلتر

در خرید هود آشپزخانه باید به فیلتر هود نیز توجه کرد. در حال حاضر سه نوع فیلتر برای انواع هود وجود دارد. فیلتر الیافی، فیلتر آلومینیومی و فیلتر ذغالی. فیلتر الیافی معمولا در هودهای قدیمی و مدل های زیر کابینتی استفاده می شود. و افراد باید هر سه ماه یکبار آن را تعویض می کردند.
فیلتر آلومینیومی نیز از توری آلومینیومی ساخته شده است. که چربی و ذرات غذا را جذب می کند. این فیلتر قابل شستشو است و کافی است ماهی یکبار آن را در آب و مواد شوینده بشویید تا از آلودگی خلاص شوید.

بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید