مقالات

مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره

درب پنجره دوجداره

کاهش مصرف انرژی

نصب درب و پنجره دوجداره یکی از موثرترین روش ها برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان است. کاهش میزان قبوض گاز در زمستان به دلیل استفاده از درب و پنجره دوجداره محقق خواهد شد. این مورد از جمله موارد مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره است.  در درازمدت و برای مدت حدود 5 سال هزینه ای که برای نصب پنجره های عایق می پردازید.  با کاهش قبض گاز و برق جبران می شود. پنجره‌ها و درهای دوجداره با محدود کردن جریان هوای سرد یا گرم در داخل و خارج از خانه، به عنوان عایق اضافی عمل می‌کنند و در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر می‌شوند.

درب پنجره دوجداره

کاهش حجم صدای ورودی به ساختمان

شیشه های دو جداره می توانند صدای بیرون از جمله صدای وسایل نقلیه (ماشین، هواپیما و غیره) و سایر صداها را تا 60 درصد نسبت به شیشه های تک جداره کاهش دهند. سازمان بهداشت جهانی دریافته است. که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدا می تواند.  به استرس، مشکلات خواب و به خطر انداختن سلامت انسان کمک کند. محصولات دوجداره به دلیل فاصله بین شیشه ها و نوع پروفیل (فریم) مورد استفاده، انرژی صوتی بیشتری نسبت به محصولات تک جداره جذب می کنند. افزودن شیشه آکوستیک باعث افزایش کارایی شیشه دو جداره در جذب صدا می شود.
پنجره ها و درهای دو جداره که برای کاهش صدا طراحی شده اند. میزان صدای خارجی ورودی به خانه را کاهش دهند.

مقاومت در برابر شرایط مختلف

درب و پنجره های آلومینیومی دوجداره بسیار مستحکم بوده و عمر مفید بالایی دارند. به دلیل شکل پروفیل مصرفی در برابر شرایط آب و هوایی سخت، طوفان، سرما و گرما بسیار مقاوم هستند. در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله مناطق بسیار سردسیر و گرمسیری در برابر باد و باران های اسیدی و شور، در برابر آب شور و در محیط های مرطوب مقاوم بوده.  و آثار خوردگی و پوسیدگی در آن دیده نمی شود.

نوع آلومینیومی آن نیز در برابر آتش مقاوم بوده و ذوب نمی شود. دمایی که در آن شیشه شروع به ذوب شدن می کند 385 درجه سانتی گراد است و پروفیل آلومینیومی به راحتی ذوب نمی شود. شیشه دو جداره در برابر فشار و ضربه مقاوم تر است. این ویژگی برای حفظ ایمنی در برابر زلزله و عدم شکستن شیشه مهم است. البته برای افزایش مقاومت در برابر زلزله و ایمنی می توانید از شیشه های لمینت استفاده کنید.

به دلیل عدم انتقال دما و وجود مواد جاذب رطوبت در فاصله بین شیشه ها، رطوبت هوای داخل خانه باعث ایجاد بخار بر روی شیشه دوجداره نمی شود. عدم ایجاد بخار روی شیشه بهترین دید را برای شما ایجاد می کند.

مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره

افزایش امنیت

شیشه دو جداره از شیشه تک جداره قوی تر است و شکستن آن سخت تر است. این ویژگی باعث افزایش امنیت خانه و کاهش احتمال سرقت می شود. همچنین در مدل های پنجره دوجداره به دلیل نصب قفل در چند مکان نسبت به پنجره های قدیمی ایمنی بیشتری دارند.
یراق آلات ضد سرقت را می توان در پنجره های چند جداره استفاده کرد. یراق آلات ایمنی بالا بیشتر در ساختمان های تجاری و ویلا استفاده می شود.

برای خرید درب و پنجره یوپی وی سی به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید . یا با شماره 02634115 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید