صنعت ساختمان

ضخامت سرامیک اسلب چقدر باید باشد؟

سرامیک اسلب

 مصالح ساختمانی مختلفی در ساخت و ساز استفاده می شود. و سرامیک جزء جدایی ناپذیر این فرآیند است. یک سرامیک با طراحی ایده آل و کیفیت بالا نه تنها زیبایی سازه را به ارمغان می آورد. بلکه دوام آن را در طول سال ها تضمین می کند. بنابراین لازم است.  تا حد امکان در انتخاب آنها کوشا باشیم.

یکی از انواع مهم سرامیک ها اسلب است. که به سرامیک های سایز بزرگ نیز معروف است. این سرامیک ها طبقه بندی های مختلفی دارند و از نظر اندازه و ضخامت نیز قابل تشخیص هستند.

از آنجایی که کاربران در رابطه با ضخامت های مختلف سرامیک اسلب سوالات و ابهاماتی داشتند، تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه منتشر کنیم. بنابراین، اگر شما نیز به دنبال خریدی آگاهانه هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ضخامت سرامیک اسلب

سرامیک اسلب چیست؟

قبل از بررسی ضخامت سرامیک های اسلب، خوب است ابتدا ببینیم ، سرامیک چیست. سرامیک های اسلب یا سایز بزرگ تفاوت قابل توجهی با سرامیک های معمولی ندارند و اندازه در اینجا مهم ترین فاکتور است.

برای تولید این سرامیک ها معمولا از با کیفیت ترین مواد موجود در بازار استفاده می شود، البته به شرطی که از برندها و تولیدکنندگان معتبر خریداری کنید.

به یاد داشته باشید که شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. و شاید بهتر باشد به همه آنها اعتماد نکنید. این سرامیک ها دارای ویژگی های جذابی هستند که مهمترین آنها عبارتند از:

مقاومت این محصول در برابر سایش بسیار بالاست که می تواند سال ها کیفیت آن را تضمین کند.
مشتریان همیشه به دنبال موادی با جذب رطوبت کم هستند. خوشبختانه، سرامیک های اسلب این امر را فراهم می کنند و عملکرد بسیار بهتری نسبت به مواد مشابه موجود در بازار دارند.
سرامیک های اسلب در برابر آتش مقاوم هستند که به طور قابل توجهی ایمنی سازه ها را افزایش می دهد.
شوک حرارتی گاهی اوقات منجر به از بین رفتن محصولاتی مانند کاشی و سرامیک می شود. با این حال، این مورد در مورد سرامیک اسلب نیست. البته ضخامت سرامیک اسلب نیز در این جنبه تاثیرگذار است.
در انتها باید به زیبایی این سرامیک ها اشاره کرد که به دکور و دیزاین منزل شما کمک می کند.

سرامیک اسلب چگونه نصب می شود؟

اگرچه سرامیک های اسلب اتصالات کمتری ایجاد می کنند و بندکشی و نصب آن ها ساده تر است، اما حمل و نقل این سرامیک ها به دلیل ابعاد بزرگ و وزن نسبتا سنگینی که دارند نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد و باید تعداد مناسبی از افراد برای انتقال به کار گرفته شود.

از آنجایی که اندازه بزرگ باعث وزن بیشتر می شود، برای نصب باید از چسب های سرامیکی استفاده شود. فراموش نکنید که سطح زیر این سرامیک ها باید کاملا صاف و صاف باشد.

کوچکترین بی نظمی در فرآیند نصب می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و ضخامت سرامیک  اسلب نیز بر این امر تأثیر می گذارد. طبیعتاً هر چه اندازه سرامیک های اسلب بزرگتر باشد، سنگین تر هستند.

در نتیجه جابجایی و نصب آنها دشوارتر خواهد بود. اگر شرایط لازم برای جابجایی و نصب این سرامیک ها را ندارید از سرامیک های سایز کوچکتر استفاده کنید.

مزایای سرامیک اسلب چیست؟

سرامیک های اسلب با توجه به اینکه از خانواده سرامیک ها هستند، از مزایای اولیه سرامیک نیز برخوردار هستند. به عنوان مثال، سرامیک اسلب پرسلان شامل تمام مزایای سرامیک پرسلان است، اما اکنون وقت آن است که سایر مزایای سرامیک اسلب را بررسی کنیم:

خوشبختانه سرامیک اسلب را می توان در هر جای ساختمان بدون محدودیت استفاده کرد. بسیاری از کاربران فکر می کردند این محصول فقط برای قسمت های خاصی از خانه مناسب است که اصلا اینطور نیست.
زیبایی محیط با استفاده از سرامیک اسلب چند برابر می شود و تجربه همیشه این را ثابت کرده است چرا که دلایلی برای آن وجود دارد. این سرامیک‌ها نسبت به سرامیک‌های معمولی اتصالات کمتری دارند و باعث می‌شود محیط بزرگ‌تر، منسجم‌تر و بدون درز به نظر برسد.
اتصالات کمتر در این سرامیک ها نیز به معنای تجمع کمتر آلودگی است و خوشبختانه تمیز کردن آنها بسیار آسان است.
اگر سری به بازار بزنید طرح های متنوعی از این سرامیک ها را می بینید و حتی می توانید طرح مورد نظر را به صورت چاپی سفارش دهید. علاوه بر این، ضخامت سرامیک اسلب نیز متنوع است. پس در مجموع اگر به دنبال ظاهری شیک و مجلل در تمامی قسمت های ساختمان هستید، از سرامیک اسلب غافل نشوید.

قیمت سرامیک پرسلان نسبت به مواد مشابه مقرون به صرفه است. بررسی معایب سرامیک های اسلب سرامیک های سایز بزرگ معایب زیادی ندارند که ارزش آن ها را دوچندان کرده است. شاید بتوان وزنی که حمل و نقل و نصب آن ها را دشوارتر می کند، یکی از معدود ایرادات آنها دانست، اما با ترفندها و راهکارهایی می توان این مشکل را نیز برطرف کرد. در مجموع می توان گفت که خرید، جابجایی و استفاده از این سرامیک ها برای کاربران چندان چالش برانگیز نخواهد بود.

سرامیک اسلب

کاربرد سرامیک اسلب چیست؟

در گذشته از این سرامیک ها بیشتر در مراکز تجاری، ادارات، تالارها، هتل ها و رستوران ها برای زیبا و بزرگتر جلوه دادن سازه ها استفاده می شد و نمونه های آن هنوز هم در این مکان ها طرفداران خاص خود را دارد.

دامنه استفاده از این محصولات امروزه گسترش یافته و در منازل مسکونی نیز دیده می شود. اگر شما هم تصمیم گرفته اید از این سرامیک ها در منزل استفاده کنید، به خاطر خوش سلیقه بودن شما  به شما تبریک می گویم.

این سرامیک ها در محیط های کوچک و بزرگ کاربرد زیادی دارند. فرقی نمی کند تم یک سازه تیره باشد یا روشن، یا طرح کلاسیک، مینیمالیستی یا سنتی باشد. می توان از انواع سرامیک های اسلب استفاده کرد.

البته برای این منظور باید ضخامت سرامیک های اسلب را نیز در نظر گرفت. فراموش نکنید که استفاده از انواع ساده و رنگ روشن این محصول در محیطی کوچک باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن می شود

محیط های بزرگ نیز می توانند از این سرامیک ها بهره مند شوند. چنین مکان هایی مدرن و مجلل نمایش داده می شوند. نمای ساختمان، پیشخوان، میز، کف، دیوار و حتی حمام و سرویس بهداشتی از جمله کاربردهای این سرامیک ها در منازل است که در سال های اخیر تقاضای مشتریان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

ضخامت اسلب

انواع ضخامت اسلب سرامیک به موضوع اصلی می رسیم که ضخامت های مختلف سرامیک اسلب است، سوالی که بسیاری از کاربران داشتند. همانطور که خواندید، این سرامیک ها را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد و همچنین می توان آنها را بر اساس ضخامت دسته بندی کرد.

به طور طبیعی، سرامیک های اسلب با ضخامت های مختلف برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام کاربردهای خاصی در صنعت ساختمان دارند که باید درک شوند. انواع سرامیک اسلب بر حسب ضخامت انواع سرامیک اسلب بر حسب ضخامت به شرح زیر است:

سرامیک به ضخامت 6 میلی متر ، 9 میلی متر ، 10 میلی متر ، 11.5 میلی متر ، 20 میلی متر

توجه داشته باشید که نوع 20 میلی متری در واقع آخرین ضخامت در نظر گرفته شده برای سرامیک های اسلب است. از انواع ذکر شده می توان نتیجه گرفت که محدوده ضخامت این محصول بسیار گسترده است و مشتریان می توانند انتخاب های متنوعی داشته باشند.

قیمت اسلب

قیمت این سرامیک ها نیز با یکدیگر متفاوت است. مسلماً هر چه ضخامت بیشتر باشد، مواد اولیه بیشتری مصرف می شود و در نتیجه قیمت نیز افزایش می یابد. البته این موضوع به عوامل دیگری مانند کیفیت، برند و طراحی نیز بستگی دارد که نباید از آنها غافل شد.

درصد بالایی از کاربران می پرسند بهترین سرامیک اسلب برای استفاده ساختمانی چیست؟ ابتدا باید ببینید نیازهای دقیق و کاربردهای مورد انتظار شما از این سرامیک ها برای چه منظوری است.

سرامیک های اسلب با ضخامت های بالاتر در جاهایی که مقاومت بیشتری لازم است استفاده می شود. اگرچه همه این سرامیک ها نسبتاً نازک هستند و بیشتر برای زیبایی شناسی بدون انتظار مقاومت زیادی استفاده می شوند، اما هنوز تفاوت هایی در مقاومت انواع مختلف آنها وجود دارد.

برای انتخاب بهینه توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید. انواع سرامیک اسلب بر اساس سایز علاوه بر ضخامت، اندازه سرامیک ها نیز بسیار مهم است.

اسلب

برخی از اندازه های محبوب این سرامیک ها به شرح زیر است:

سرامیک  100 در 100 سانتی متر
80*80 سانتی متر
120*120 سانتی متر
60در 120 سانتی متر
160 در 80 سانتی متر
سرامیک اسلب 120 در 280 سانتی متر
سرامیک اسلب 160 در 320 سانتی متر

همانطور که گفته شد.  سرامیک های اسلب در سال های اخیر کاربردهای زیادی پیدا کرده اند.  و می توان از آن ها هم برای استحکام بخشی و هم برای زیباسازی ساختمان ها استفاده کرد.  تمام اندازه ها و ضخامت های این سرامیک های ذکر شده. در بالا ارزش خرید دارند و فقط باید کاربرد آنها را در نظر بگیرید.

عواملی مانند ضخامت سرامیک های اسلب در تهیه آنها دخیل هستند که باید در هنگام خرید به این نکته توجه کافی داشته باشید.

بازار صنعت ساختمان فتوحی به عنوان تولید کننده و عرضه کننده انواع سرامیک های پرسلان نیز خدمات بسیاری را به مشتریان ارائه می دهد.

برای مشاهده جزئیات و تصاویر هر سرامیک کافیست به قسمت سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید. تیم ما از زمان خرید تا تحویل در مقصد مورد نظر همراه شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید