دکوراسیون

شادی با دکور دوپامینی

دیوار با طرحی شاد

اصطلاح “دکور دوپامینی”  به وارد کردن قطعات و لوازم روشن و رنگارنگ به خانه برای ایجاد فضایی با احساس خوب اشاره دارد.

دکور دوپامینی

آماندا فاستر، بنیانگذار Foster Decor Consulting، می‌گوید: «دکور دوپامین تماماً در مورد اضافه کردن. شخصیت شما به هر گوشه از خانه و ایجاد فضایی شاد است. “این در مورد شکستن قوانین، تفکر خارج از چارچوب، و ترکیب عناصری است که باعث می شود شما بخندید، و احساس زنده بودن کنید.”

هنگام پذیرفتن دکور دوپامین، از اینکه کمی خارج از چارچوب فکر کنید نترسید. فاستر می‌گوید همه چیز در مورد ترکیب عناصر عجیب و غریب هیجان‌انگیزتر است. فاستر آویزان کردن دکورهای رنگارنگ دیوار ، اضافه کردن یک تابلو نئونی سرگرم کننده یا نمایش تعدادی گلدان نامتناسب را توصیه می کند.

از تجربه کردن با دسته ای از سبک های مختلف به دلخواه لذت ببرید. او توصیه می‌کند برای تهیه قطعات و وسایل جالبی که پر از شخصیت هستند، به فروشگاه‌های دست‌فروشی و بازارهای کوچک سر بزنید.

فاستر می‌گوید: «ظاهر همسان را کنار بگذارید و در عوض، قطعاتی از دوران‌ها، سبک‌ها و قیمت‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. برای بافت بیشتر، یک فرش قدیمی ، روی زمین را  بپوشانید یا بالش‌های را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با هم ترکیب کنید.»

در زیر، 10 نمونه از دکورهای دوپامینی را در این وبلاگ به اشتراک می گذاریم تا در هنگام پذیرفتن این سبک در خانه خود، الهام زیادی برای استفاده از آن داشته باشید.

آیا می خواهید الهام بیشتری برای طراحی داشته باشید؟ برای دریافت آخرین ایده های دکور، نکات طراحان و موارد دیگر، را در این وبلاگ مطالعه کنید.

1.فرش چند رنگ ( رنگین کمانی )

فرش چند رنگ ( رنگین کمانی )

فرش حتما نباید خسته کننده باشد. فرش چند رنگ ( رنگین کمانی ) به همان اندازه سرگرم کننده و کاربردی است و مطمئناً بحث مهمانی شام بعدی شما خواهد بود.

2.دیوار با طرحی شاد

دیوار با طرحی شاد

دیوار پشت تخت شما مکانی عالی برای طرحی عالی یا دیواری برجسته است. روی آن را با روکش دیواری که با شما صحبت می کند کاغذ کنید . این چاپ گلی شاد مطمئناً حتی در اوایل صبح به شما  روحیه خوبی می دهد.

3.اشیا عجیب و غریب اضافه کنید

اشیا عجیب و غریب اضافه کنید

گل های تازه فضای شما را در یک لحظه روشن می کنند. دسته گلی بگیرید که مکمل یکی از آثار هنری مورد علاقه شما باشد تا رنگ های شاد را حفظ کنید. سپس، با ابزار های عجیب و غریب مانند شمع کیک شکل که روی این میز قهوه طراحی شده است، تزئین کنید.

سارا استورمز، بنیانگذار Styled by Storms، می گوید: «رشته نامرئی که دکور را به هم چسبانده است، شما هستید. “این همه چیزهای مورد علاقه شماست.”

4.خارج از ست رنگی فکر کنید

خارج از ست رنگی فکر کنید

بیرون از ست رنگی فکر کنید و رنگ ها و اشکالی را که جرقه شادی می دهند، بپذیرید، حتی اگر کمی غیر متعارف باشند. این مبل ، وقتی با کوسن ارغوانی و قرمز ترکیب می‌شود، بافت و رنگی به ارمغان می‌آورد.

5.چاپ متفاوت

چاپ متفاوت

این چاپ های ماتیس مانند نه تنها رنگارنگ هستند، بلکه فریم آنها نیز رنگارنگ است. از آنها به عنوان الهام بخش استفاده کنید تا قاب های  بیشتری را در هر کجای اتاق که می خواهید وارد خانه ی خود کنید.

6.تم مورد نظر

تم مورد نظر

اگر تم خاصی را برای اتاق خانه خود در نظر دارید، با اضافه کردن جزئیات از طریق تم دکور، همه چیز را وارد کنید. در اینجا، یک الگوی کاغذ دیواری با تم نیویورک سیتی جذابیت آنی را به این حمام اضافه می کند و مطمئناً هنگام مسواک زدن هر روز صبح شما را لبخند می زند.

7.جزئیات شخصی

جزئیات شخصی

یکی از عناصر دکور دوپامین، پذیرش نوستالژی است. با آن، فضای خود را با یادگاری های شخصی از تمام زندگی خود پر کنید تا فضای شما احساس منحصر به فردی داشته باشد.

پاملا نست، بنیانگذار طراحی داخلی پاملا نست، می‌گوید: «تصور کنید وارد اتاق نشیمن خود شوید و با مجموعه‌ای از گنجینه‌های سفرهایتان مواجه شوید. نمایش این سوغاتی ها می تواند فوراً شما را به آن لحظات شاد بازگرداند.

8.الگوهای ترکیبی

الگوهای ترکیبی

جنا گراس، بنیانگذار Colordrunk Design، می‌گوید: رنگ‌های روشن، هنر منحصر به فرد، الگوهای سرگرم‌کننده، در فضایی واقعا منحصربه‌فرد به هم می‌پیوندند که خلاقیت را به ارمغان می‌آورد و به تخیل اجازه می‌دهد خیال پردازی کند.

این مملو از ترکیبی از اثاثیه جسورانه، الگوهای چشم نواز، و لمس اشیا شگفت انگیز است.

9.آویزان کردن یک قطعه هنری

آویزان یک قطعه از هنری

نقل قول های گستاخانه جزء کلیدی دکوراسیون دوپامینی هستند. این چاپ بزرگ در برابر کاغذ دیواری طرح دار پروانه ای درخشان خود را حفظ می کند.

10.دکور ، یک توپ شیشه ای

دکور ، یک توپ شیشه ای

در حالی که توپ‌های شیشه ای معمولاً در آشپزخانه دیده نمی‌شوند، هیچ اشکالی ندارد که چیز غیرمنتظره‌ای را به خانه مملو از دوپامین اضافه کنید.

فاستر می‌گوید: «دکور دوپامین تماماً شامل پذیرش چیزهای غیرمنتظره و بیان یک بیانیه است.

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید