مقالات

حصار چمنی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

حصار چمنی

در دنیای مدرن امروزی تمایل مردم به شهرنشینی رو به افزایش است. و همین امر باعث شده تردد خودروها و آلودگی های محیطی افزایش یابد. که نتیجه آن رشد چشمگیر و گسترش استرس و تنش در بین انسان ها شده است. بنابراین بسیاری از طراحان دکوراسیون و دوستداران محیط زیست به دنبال راهی برای آوردن طبیعت و سرسبزی به خانه و یا استفاده از عناصر طبیعت در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها هستند.

حصار چمنی

در گذشته از گل های رنگی و گیاهان طبیعی برای زیباسازی نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شد. اما با گذشت زمان و به دلیل هزینه های هنگفت نگهداری از گل ها و گیاهان طبیعی و زمان بر بودن مراقبت از فضاهای سبز، محبوبیت چمن مصنوعی افزایش یافت. به طوری که امروزه ایده های خلاقانه زیادی برای استفاده از این عنصر تزئینی وجود دارد. یکی از این ایده ها طراحی و تزیین نرده های فلزی با چمن مصنوعی مرغوب است.  که در سال های اخیر مورد استقبال قرار گرفته است. به همین منظور قصد داریم در این مقاله شما را با حصار چمنی آشنا کنیم.

حصار چمنی چیست؟

بسیاری از مردم سعی می کنند.  با ساختن حصار در اطراف خود و عزیزانشان را ایمن کنند. اما متأسفانه نرده های فلزی چندان زیبا نیستند و ممکن است حس زندگی در قفس را به محیط ببخشند. به طور کلی همه ما نرده ها را نرده های فلزی می دانیم که برای افزایش ایمنی اطراف ساختمان ها و محوطه ها کشیده می شوند. خبر خوب این است که امروزه می توان از چمن مصنوعی برای زیباتر کردن نرده های فلزی استفاده کرد.

و علاوه بر ایجاد ایمنی زیبایی بصری محیط را افزایش داد. در واقع نرده چمنی ترکیبی از نرده فلزی است.  که با چمن مصنوعی سبز پوشیده شده و ظاهری منحصر به فرد و فوق العاده دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید از انواع چمن مصنوعی رنگی در رنگ های سفید، زرد، نارنجی، سبز یا قرمز برای طراحی نرده ها و ایجاد ظاهری منحصر به فرد استفاده کنید.

 

حصار چمنی چه ویژگی هایی دارد؟

در دنیای پر هیاهو و شلوغ، طراحی فضای سبز یکی از موثرترین راه ها برای کاهش استرس است. و نرده های چمن مصنوعی با آوردن حس طبیعت در فضاهای مختلف نیاز شما به آرامش و سرسبزی را تامین می کنند. لازم به ذکر است که مراحل تولید و ساخت نرده های چمنی همانند نرده های معمولی می باشد. با این تفاوت که این نرده ها از مفتول فلزی گالوانیزه در اندازه های مختلف ساخته می شوند. سپس الیاف چمن مصنوعی و برگ های چمن با استفاده از دستگاه مخصوص دور سیم پیچیده می شود. فلز گالوانیزه در ضخامت های مختلف به فروش می رسد.

و نقش بسزایی در افزایش استحکام و دوام نرده دارد. همچنین در فرآیند تولید نرده های چمنی می توان از انواع چمن مصنوعی رنگی مانند چمن مصنوعی سبز، سفید و قرمز استفاده کرد. الیاف این دسته از محصولات از مواد پی وی سی یا پلیمری ساخته شده.  و در برابر هوای گرم تا 70 درجه بالای صفر و هوای سرد تا 30 درجه زیر صفر مقاومت بالایی دارند.

حصار چمنی چه ویژگی هایی دارد؟

در مرحله بعد مفتول های تهیه شده. در دستگاه ها مخصوص نرده بافته شده قرار می گیرند.  و نرده چمنی به اندازه دلخواه آماده می شود. می توانید با استفاده از حصار پوشیده از چمن مصنوعی به روح خود آرامش بدهید.  و از این پوشش سبز برای افزایش ایمنی محیط و طراحی فضایی دلپذیر و دلنشین استفاده کنید. مجموعه چمنزار از محصولات با کیفیت و نسوز ضد پوسیدگی، ضد آب و ضد حشرات جهت طراحی و تزیین نرده می باشد. این دسته از محصولات دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما بوده و دارای گارانتی شرکتی می باشد. علاوه بر این قابلیت شستشوی این چمن با مواد شوینده استاندارد باعث می شود نرده چمن شما تا سال ها سبز و زیبا بماند.

کاربرد نرده های چمنی چیست؟

1- نرده های چمنی باغ ویلاها

در برخی از نقاط ایران تراکم ویلاسازی بسیار زیاد است.  و بسیاری از ویلاها با یکدیگر دیوار مشترک و یا دیوارهای آنها رو به رو هم یا کوچه و خیابان وجود دارد.  و قسمت بالای دیوار با نرده های فلزی پوشیده شده است. استفاده از چمن مصنوعی روی این نرده ها ایده منحصر به فردی است. که جلوه بصری بسیار زیبایی به باغ ویلای شما می دهد و از دیده شدن داخل ویلا جلوگیری می کند.

2- نرده های چمنی برای دیوار کشی

از دیگر کاربردهای نرده های چمنی می توان به جداسازی و حصارکشی زمین اشاره کرد. معمولاً برای جداسازی زمین های خالی از سکنه از نرده هایی با عرض دو متر استفاده می شود.

3- نرده های چمنی برای پشت بام:

استفاده از نرده های چمنی برای پشت بام بسیار رایج شده است. زیرا علاوه بر پوشش بام ها و پشت بام های سبز، فضای سبز و دلنشینی را نیز به ارمغان می آورند. از طرفی گاهی اوقات کولرها یا میز و صندلی های گران قیمت بر روی بام سبز ساختمان های مسکونی یا مجتمع های تجاری قرار می گیرند.  و با فنس کشی پشت بام ها می توان امنیت فضای سبز و باغ را تضمین کرد.

نرده های چمنی برای بالکن

یکی از پرطرفدارترین کاربردهای نرده های چمنی، زیباسازی و محصور کردن بالکن مجتمع های مسکونی و تجاری می باشد. نرده های چمنی علاوه بر افزایش زیبایی بالکن ها به شما این امکان را می دهند که از هوای آزاد و منظره بیرون لذت ببرید.

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید