صنعت ساختمان

انواع سرامیک بر اساس لعاب

انواع سرامیک بر اساس لعاب

انواع سرامیک بر اساس لعاب ، بر اساس نوع پوششی که دارد به دو دسته تقسیم می شود.

سرامیک لعابدار و سرامیک بدون لعاب

🔰 سرامیک لعابدار یا سرامیک نازک یک لایه نازک روی سرامیک دارد. ماده ای که به عنوان لعاب استفاده می شود، شیشه یا لعاب مایع است. قبل از قرار دادن سرامیک در کوره، یک لایه به آن اضافه می کنند تا در هنگام پخت کاملاً به لایه رویی سرامیک بچسبد. شاید فکر کنید که سرامیک لعابدار به معنای سرامیک براق است. اما سرامیک های لعاب دار می توانند براق یا مات باشند.

🔰 سرامیک های بدون لعاب همان سرامیک های معمولی هستند که بدون لایه لایه در فر پخته می شوند.

انواع سرامیک بر اساس لعاب

سرامیک های لعاب دار و بدون لعاب چه تفاوت هایی دارند؟

سرامیک لعاب دار سطحی ظریف و لغزنده دارد. به همین دلیل بیشتر در منازل مسکونی استفاده می شود. اما سرامیک بدون لعاب که لغزنده نیست برای استفاده در فضای باز و فضاهای اداری و تجاری گزینه بهتری است. سرامیک بدون لعاب زودتر از سرامیک لعاب دار لک می شود. سرامیک لعابدار. نازک تر از بدون لعاب است.
از نظر طراحی، انواع سرامیک لعاب دار تنوع بیشتری دارند و دارای طرح های مدرن زیادی هستند، در حالی که سرامیک های بدون لعاب به سمت طرح های طبیعی گرایش دارند.

انواع سرامیک بر اساس لعاب

چگونه سرامیک مناسب را انتخاب کنیم؟

در انتخاب سرامیک مناسب باید چندین گزینه را در نظر گرفت. از جمله:

🔰مکان مورد نظر از نظر رطوبت و نور چگونه است؟ چقدر می خواهیم خرج کنیم؟

اما مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنیم ویژگی هایی است که از سرامیک های خود انتظار داریم. هر یک از گزینه های بالا بر نوع سرامیک انتخابی ما تأثیر می گذارد.

به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب سرامیک با ویژگی ها و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید تا انتخاب مطمئن تری داشته باشید. بازار صنعت ساختمان فتوحی آماده است تا در انتخاب و خرید سرامیک مناسب و بهتر در کنار شما باشد.

بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید