مقالات

چرا آسانسور نیاز به سرویس دارد؟

آسانسور

آسانسور وسیله ای است. که به صورت عمودی حرکت می کند. این بدان معناست که در صورت بروز مشکل، می توان فرض کرد که گرانش زمین بر کابین غلبه کرده و باعث سقوط آن می شود. به یاد داشته باشید که وجود عیوب در آسانسور می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در واقع نصب و راه اندازی آسانسور ساختمان آغاز راه طولانی برای نگهداری دائمی آن است.

به طور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیاز به سرویس، نگهداری و بازرسی دوره ای نداشته باشد، به ویژه سیستم هایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می کند و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می شود.

تعمیر و نگهداری آسانسور

تعمیر و نگهداری آسانسور

بازرسی کلی و جزئی قطعات نصب شده. در آسانسور و نظارت مستمر بر عملکرد کلی این سیستم را تعمیر و نگهداری آسانسور می گویند. هر دستگاه بالابر باید به طور مرتب و حداقل ماهی یک بار توسط افراد آموزش دیده و با تجربه بررسی و بازرسی شود. به عنوان مثال، اگر قطعه ای در شرف خرابی یا فرسودگی است، باید در اسرع وقت تعویض شود. در غیر این صورت ممکن است به سایر قسمت های آسانسور آسیب برساند و آسیب های جبران ناپذیری به بار آورد. به عنوان مثال، یک سیم بکسل فرسوده باعث خوردگی صفحات تنش و صفحه موتور می شود. اگر ترمز ایمنی آسانسور تنظیم نشود، این عیب حتی ممکن است باعث پاره شدن طناب بکسل و سقوط کابین آسانسور شود.

به طور کلی بدیهی است که اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا فرسودگی باشد، در غیر این صورت تعویض یا تعمیر به موقع، احتمال خرابی سایر قطعات یا خرابی آنها ممکن است صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد کند. در بدترین حالت، حتی رویدادهای تهدید کننده زندگی ممکن است. فرض کنید طناب های فولادی (طناب) آسانسور در آستانه فرسودگی هستند. این ساییدگی یا خوردگی سیم های کششی باعث خوردگی صفحات کشش موتور و ضایعات می شود. بنابراین صفحات کشش نیز در معرض سایش قرار می گیرند. و در صورت فعال نشدن و تنظیم نشدن ترمز ایمنی (پاراشوت) باعث پارگی کشش می شود. طناب باعث پارگی می شود. سقوط آسانسور خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مزایای سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور چیست؟

– افزایش عمر مفید آسانسور

– شناسایی قطعات فرسوده و معیوب و تعویض به موقع آنها

– کاهش احتمال خسارات مالی و جانی

– کاهش هزینه های قطعات یدکی

آسانسور

اقدامات اپراتور آسانسور:

1. بازرسی، روغن کاری و تنظیم آسانسورها در یک برنامه منظم و سیستماتیک

2. تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات آسیب دیده و پوسیده

3. تست های ایمنی دوره ای

4. سرویس دوره ای

آسانسورها دارای سیستم های بسیار پیچیده ای هستند. که از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. و برای راحتی مسافر و جابجایی بدون مشکل نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره ای دارند.

 

برای ارتباط با ما با شماره‌ی 02634115 تماس بگیرید با به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید