دکوراسیون

نکات مهم در انتخاب کابینت

نکات مهم در انتخاب کابینت

1) انتخاب متریال کابینت مناسب برای استفاده در طرح های مختلف آشپزخانه

نکات مهم در انتخاب کابینت

بدون شک انتخاب متریال کابینت آشپزخانه مهم ترین قسمت انتخاب کابینت است. که باید با دقت انجام شود. و نکات مهم در انتخاب کابینت که شامل تخته سه لا، روکش لمینت، کابینت ممبران و… مواد مناسبی برای ساخت کابینت آشپزخانه هستند. این ترکیبات نه تنها بادوام و ضد آب هستند، بلکه مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، لمینت‌های آشپزخانه در رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف موجود هستند. که به شما این امکان را می‌دهند که رنگ و طرح کابینت آشپزخانه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

2) طراحی کابینت آشپزخانه برای بهینه سازی و افزایش استفاده از فضا

آشپزخانه های معمولی که در آن پخت و پز انجام می شود. بدون شک به فضا و کابینت زیادی نیاز دارند. اگر آشپزخانه بزرگی دارید طراحی کابینت خاص و کاربردی به استفاده بهتر از فضا کمک می کند. در این شرایط بهتر است کابینت های هوایی و زمینی زیاد و همچنین ذخیره سازی فوق العاده مواد غذایی داشته باشید. به این ترتیب از شلوغی آشپزخانه جلوگیری کرده. و از فضای موجود نهایت استفاده را خواهید برد.
همچنین می توانید ایده های مختلف طراحی کابینت آشپزخانه را بررسی کنید. یک آشپزخانه مناسب برای پخت و پز باید از اصل اولیه مثلث کار (گرفتن، شستن، پختن) پیروی کند. در واقع جای یخچال، سینک و اجاق گاز باید به گونه ای تعبیه شود. که هر کدام راس سه مثلث کاری آشپزخانه را تشکیل دهند. به این ترتیب دسترسی آسان به غذا و تهیه آنها به راحتی انجام می شود. اگر فکر می کنید برای نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه به فضای بیشتری نیاز دارید. استفاده از کابینت های فوق العاده را در دو قسمت از فضای آشپزخانه پیشنهاد می شود. به این ترتیب، هیچ چیز در پشت کابینت گم نمی شود. البته بهتر است با نصب کشوهای گوشه ای از گوشه های آشپزخانه خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین استفاده از انباری در آشپزخانه توصیه می شود.

3) انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه با توجه به اندازه فضا

اگر فضای محدود و فشرده ای دارید. باید از طرح های کابینت آشپزخانه مینیمال استفاده کنید. زیرا حداکثر کارایی و شلوغی کمتری دارند. این نوع طرح ها نه تنها از نظر زیبایی با پالت های رنگی روشن و طرح های ساده خوشایند هستند. بلکه کارایی بالایی نیز دارند. با توجه به تقاضای بازار، در حال حاضر رنگ های روشن مانند سفید و خاکستری در بین رنگ های کابینت آشپزخانه محبوبیت بیشتری دارند. در حالی که فضاهای آشپزخانه کاملا سفید هرگز از مد نمی افتد. رنگ های روشن، رنگ چوب با رگه های طبیعی یا نت های خاکستری روشن در ترکیب با سفید ترکیب رنگی خاصی است. که هر فضا را دلپذیر می کند. اما اگر رنگ کابینت سفید برای شما مناسب نیست، می توانید یکی از رنگ های تیره مانند خاکستری تیره یا قهوه ای تیره یا رنگ چوب را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب کابینت

4) در نظر گرفتن کشوهای کافی در طراحی کمد و کابینت آشپزخانه

کشوها از اجزای مهم و ضروری کابینت آشپزخانه محسوب می شوند. آنها را می توان به راحتی سفارشی کرد. انواع کشوها در آشپزخانه فضاهای غیرقابل دسترس را با چیدمان مناسب به طور کامل در اختیار کاربر قرار می دهند. بنابراین با در نظر گرفتن کشو در طراحی، از هر سانتی متر آشپزخانه استفاده می شود. کشوها فضای مناسبی برای قرار دادن کارد و چنگال و قاشق هستند که در هر آشپزخانه ای ضروری است.

5) استفاده از کابینت های گوشه ای برای فضاها و گوشه های دور

با استفاده از کابینت های گوشه، هیچ فضای مرده ای بلا استفاده باقی نمی ماند. هدر دادن هر فضایی در آشپزخانه فقط توسط افراد غیر حرفه ای انجام می شود. بنابراین ایده کابینت آشپزخانه گوشه ای یک طراحی خاص و بسیار موفق است. بهینه سازی گوشه های بدون استفاده در کابینت، اجرای حرفه ای توسط کارشناسان و مهندسین مجرب می باشد. آنها برای نگهداری دستمال مرطوب تمیزکننده و وسایل ضروری ایده آل هستند.

6) استفاده از جزیره آشپزخانه

کابینت های جزیره ای یا متحرک دارای یک صفحه وسط تخت و لبه های مربع هستند. آنها جزئیات کمی دارند که نگهداری آنها را آسان می کند. به راحتی حرکت می کنند و در صورت نیاز فضای آشپزخانه را کوچک یا بزرگتر می کنند و البته برای استفاده به عنوان میز ناهارخوری آشپزخانه مناسب هستند.

7) استفاده از کابینت های بدون دستگیره

با ساخت کابینت آشپزخانه بدون دستگیره جلوه ای زیبا و خاص به آشپزخانه می دهید. البته جدا از ظاهر بی عیب و نقص، آشپزخانه های بدون دستگیره برای کودکان و افراد مسن نیز مناسب است. از آنجایی که هیچ دستگیره برجسته ای در آشپزخانه وجود ندارد، توهم فضای بزرگتری را القا می کند.

8) استفاده از آرامبند برای درب کابینت

شاید استفاده از کش در ساخت درب کابینت پیش پا افتاده و رایج به نظر برسد. اما بسیاری از تولیدکنندگان از این نوع یراق آلات استفاده نمی کنند. در صورتی که وجود صدا خفه کن فضای آشپزخانه را به محیطی امن و آرام تبدیل می کند.

نکات مهم در انتخاب کابینت

9) استفاده از کابینت های کشویی

استفاده از فضا با طرح های کابینت کشویی در آشپزخانه افزایش دهید. در طراحی های مدرن استفاده از کابینت های کشویی یکی از ضروریات است. به عنوان مثال قابلمه ها، وسایل سنگین آشپزخانه، لوازم برقی و … با قرار گرفتن در کابینت های کشویی جابجایی راحت تری دارند و امکان جابجایی آن ها بدون سروصدا وجود دارد. کابینت های کشویی مزایای زیادی دارند. از ظاهری بدون درز گرفته تا طول عمر. بنابراین اگر می خواهید آشپزخانه ای کارآمد داشته باشید، استفاده از کابینت های کشویی را فراموش نکنید.

10) استفاده بهینه از فضاهای عمودی در آشپزخانه

اگر فضای خالی دارید، بهتر است یک دیوار کامل را به ایده طراحی کابینت آشپزخانه عمودی اختصاص دهید. اگر شما یکی از کسانی هستید که دوست دارید فضای زیادی برای نگهداری وسایل ضروری آشپزخانه داشته باشید. این ایده برای شما مناسب است. از فضای عمودی موجود برای ذخیره سازی چند منظوره استفاده کنید و کابینت های عمودی را قرار دهید. می توانید طراحی کابینت عمودی خود را سفارشی کنید. و فضای کافی برای نگهداری وسایل خود ایجاد کنید.

11) قرار دادن سوپر کابینت در آشپزخانه

اگر معمولا به صورت عمده خرید می کنید و دوست دارید تمام مواد غذایی آشپزخانه خود را به اندازه کافی داشته باشید. حتما یک کابینت فوق العاده در فضای آشپزخانه قرار دهید. در این صورت شما مقدار زیادی غذا را در کابینت فوق العاده بلند ذخیره می کنید.

اگر می خواهید فضای ذخیره سازی بیشتری به آشپزخانه اضافه کنید، قرار دادن کابینت های بلند راه حل ابتکاری دیگری است. این نوع کابینت ها فضای ذخیره سازی زیادی را فراهم می کنند. با این حال، برای دسترسی آسان، حتما یک کمد دیواری بلند و متناسب با قد خود انتخاب کنید.

برای خرید گاز رومیزی ، سینک ، هود توکارو روکار و… می توانید با شماره 02634115 یا به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر به وبلاگ طراحی و ساخت کابینت در کرج مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید