صنعت ساختمان

نکات مهم بازسازی ساختمان

نکات مهم بازسازی ساختمان

مجموعه فعالیت هایی که برای ساختمان و خانه انجام می دهیم تا کاربری آن را بهبود ببخشیم از جماه نکات مهم بازسازی ساختمان هستند. که محیط را زیبا و مدرن تر ، زندگی را آسان تر و عمر آن را افزایش دهیم، به آن بازسازی ساختمان می گوییم. خانه همیشه نیاز به نظافت و مراقبت دارد و خوب است. هر چند سال یک بار بنا به توانایی مالی خود ساختمان را بازسازی کنیم.

با توجه به اینکه با گذشت زمان مصالح به کار رفته در ساختمان دچار فرسایش می شود. مثلاً دچار تخریب، زنگ زدگی و شکستگی می شود یا حشرات در قسمت هایی از ساختمان ساخته و تکثیر می شوند. و در تاسیسات خانه مشکلاتی ایجاد می شود. در این صورت باید قسمت هایی از ساختمان را تخریب کرده و آن را بازسازی کنیم. در این کار پیشنهاد می شود برای کمک گرفتن از کارشناسان، بازار صنعت ساختمان فتوحی در کرج انتخاب نوع مصالح و طراحی آن با ما تماس بگیرید.

 

نکات مهم بازسازی ساختمان

از یک متخصص کمک بگیرید

بازسازی و تعمیر ساختمان ها و سازه ها کاری حساس و سنگین است. برای بازسازی خانه، رفع مشکلات و چالش های یک ساختمان و بازسازی آن باید مراحل مختلفی را طی کرد. بنابراین باید تعمیرات ساختمان را یک مشکل واحد دید و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کرد. و هر قسمت را با آرامش و رعایت اصول و نکات مهم آن انجام داد. انجام تعمیرات در چنین ابعادی جایی برای اشتباه باقی نمی گذارد زیرا خانه و محل سکونت جزء ضروری زندگی هر فردی است.

و اشتباهات ممکن است دردسرساز شوند. برای بازسازی ساختمان باید فرد متخصص یا گروهی را انتخاب کرد که دانش، مهارت و تجربه مناسبی در این زمینه داشته باشند. چنین فرد یا گروهی مناسب ترین راه حل ها را برای خدمات تعمیر منزل و بازسازی ساختمان به شما ارائه می دهد و از بهترین متریال و ابزار برای این کار مثلا برای پنجره های UPVC استفاده می کند. به این ترتیب تعرفه های بازسازی خانه و ساختمان شما زیاد افزایش نمی یابد.

 

تنظیم بودجه در بازسازی خانه

برای آشپزخانه پول خرج کنید چون قلب خانه است. و در نتیجه از کلی ترین اقلام مانند کابینت، قفسه گرفته تا جزئی ترین وسایل مانند فلزات، یراق آلات و کشوها نیاز به بررسی و بازنگری دارند.  هرگز کاری را انجام ندهید که مهارت و تجربه لازم برای صرفه جویی در هزینه را ندارید. بودجه کم با وسوسه به عهده گرفتن تمام یا بخشی از کار همراه است، اما این آثار با مشکلات زیادی روبرو هستند. که مهم ترین آنها نارضایتی از نتیجه نهایی است.

یکی از نکاتی که در بازسازی خانه خوب است به آن توجه کنید، تعویض پنجره های قدیمی به خصوص پنجره هایی با فریم شیشه ای و آهنی معمولی است. برای مدرن کردن خانه و صرفه جویی در مصرف سوخت، استفاده از پنجره های دوجداره با پروفیل یو پی وی سی به شدت توصیه می شود. این پنجره ها علاوه بر عایق بودن از نظر انرژی، در برابر گرد و غبار غیر قابل نفوذ هستند. و البته صدای بیرون را خاموش می کنند!

حدود یک درصد از ارزش خانه شما باید صرف حمام و توالت شود. به عنوان مثال اگر قیمت خانه شما 10 میلیارد تومان است. باید 100 میلیون تومان برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام هزینه کنید. پس از برآورد نهایی بودجه خود، آن را با دقت به هر بخش تقسیم کنید. یک نکته مهم! اگر وارد آشپزخانه شوید چشمتان به کابینت زیر سینک می افتد و این یعنی کابینت و سینک شما در اولویت است. برای خرید سینک و کابینت با کیفیت و زیبا پول بیشتری خرج کنید.

مراقب محیط زیست باشید. استفاده از آبگرمکن خورشیدی، بشکه جمع‌آوری آب باران و سیستم آبیاری قطره‌ای برای گیاهان و باغچه خانه، همگی از موارد دلخواه محیط زیست هستند و حس خوبی به ساکنان خانه می‌دهند. و البته باعث ترویج فرهنگ پایدار و سبز می‌شوند.

 

نکات مهم بازسازی ساختمان

انتخاب یک معمار

هنگام انتخاب یک معمار، تحقیق خود را به خوبی انجام دهید. فهرستی از بهترین معماران را بر اساس سبک کار، کیفیت و متناسب با بودجه خود تهیه کنید. پروژه ها و نمونه کارها آنها را ببینید و بررسی کنید. حتی می توانید با مشتریان سابق آنها تماس بگیرید. البته زیاد سخت نگیرید چون افراد تغییر می کنند و سبکشان به روز می شود. درست مثل سلیقه شما بودجه خود را در جایی که اهمیت دارد خرج کنید. یک آشپزخانه و حمام مجلل مجهز به ارزش خانه و سرمایه شما می افزاید. و البته یک ورودی زیبا و باغ جذاب تماشاگران را از بیرون جذب می کند.

پنج درصد از کل ارزش خانه باید صرف آشپزخانه شود. آشپزخانه شما باید شگفت انگیز باشد. ویژگی هایی مانند کابینت و قفسه های مناسب، اتصالات و فلزات با کیفیت، کشوها و مکانیسم بسته شدن نرم آنها بسیار مهم است.

قبل از اقدام برای مرمت ساختمان و تعمیر ساختمان خود، فهرست یا چک لیستی از کارهایی که باید انجام شود و انتظارات و اهداف خود را تهیه کرده. و به مسئول پروژه یا شرکت پیمانکار ارائه دهید. این چک لیست را با کمک این سرنخ ها بنویسید:

منظور شما از نوسازی یا بازسازی ساختمان چیست؟

کدام قسمت ها و اجزای ساختمان نیاز به بازسازی دارند؟

کدام قسمت ها را باید عوض کنید؟ چقدر بودجه دارید و چقدر می خواهید برای بازسازی ساختمان هزینه کنید؟

چه نوع دکوراسیونی را در نظر دارید اجرا کنید؟

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بازار صنعت ساختمان فتوحی واقع در کرج ، کمالشهر ، بلوار پیام ، خیابان میثم 2 با شماره 02634115  تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را در خرید بهترین کاشی و سرامیک ، لوازم آشپزخانه ، شیرآلات ، دکوراسیون داخلی و لوازم سرمایسی و گرماشی و… کمک میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید