صنعت ساختمان

نکاتی برای خرید کولرگازی

نکاتی برای خرید کولرگازی

نکاتی برای خرید کولرگازی

از مزایای کولر گازی می توان به حوزه های وسیعی از جمله قابلیت تنظیم دما و رطوبت هوا، قابلیت سرمایش و گرمایش، استقلال دستگاه، سیستم های تصفیه هوا برای از بین بردن گرد و غبار، ویروس ها و باکتری ها و بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد. اگر تصمیم به خرید کولر گازی گرفته اید، نکات زیر می تواند به شما در انتخاب کولر گازی مناسب کمک کند.

💠 زمان خرید

بهتر است در فصول سرد سال کولر گازی خریداری کنید. این چند مزیت دارد:

اول اینکه بسیاری از شرکت ها در ماه های سرد سال دستگاه های خنک کننده را به حراج گذاشته و با تخفیف ویژه عرضه می کنند. دلیل دیگر این است که در صورت خرید در ماه های گرم سال که فروش کولر به اوج خود می رسد، این احتمال وجود دارد که نصابان مجاز زمان کافی برای نصب کولر نداشته باشند و باید مدتی منتظر بمانید. بنابراین در صورت امکان خرید خود را در ماه هایی انجام دهید که هم از تخفیف برخوردار شوید و هم از خدمات خوب.

💠برند کولر

انواع کولر گازی چینی با ظاهری زیبا، اما کیفیت و طول عمر پایین آنقدر در بازار افزایش یافته است. که گاهی مردم را به اشتباه می اندازند. شما باید با مطالعه مشخصات و کیفیت دستگاه اقدام به خرید نمایید. نه اینکه فقط با دیدن ظاهر و طراحی زیبای کولر به دام برندهای ناشناخته بازار افتاد. که هیچ تضمینی برای فروش محصولات خود ندارند. از بهترین برندهای کولر گازی می توان به جی پلاس ، سامسونگ و… اشاره کرد که با گارانتی عرضه می شوند. آنها به صورت معتبر وارد بازار می شوند. گارانتی چند ساله برای کمپرسور ارائه می دهند. که خیال مشتری را از بابت کیفیت و دوام دستگاه راحت می کند.

💠 ظرفیت کولر گازی

اندازه اتاق یا ساختمان یکی از عوامل مهمی است. که به طور مستقیم در محاسبه ظرفیت سرمایشی کولر گازی موثر خواهد بود. اما عوامل دیگری مانند شرایط اقلیمی، جهت اتاق، وسایل گرمایشی و حتی تعداد افراد را نیز باید در نظر گرفت. نوع کاربری ساختمان نیز می تواند تاثیر بسزایی در ظرفیت سرمایشی کولر داشته باشد. به عنوان مثال در محیط های اداری به دلیل تردد زیاد و وجود وسایل الکترونیکی مانند فکس، پرینتر و کامپیوتر، ظرفیت خنک کننده کمی تغییر می کند.  و برای هر یک باید حدود 200 تا 500 BTU در نظر گرفته شود.

💠نوع کمپرسور

از انواع کمپرسورهای کولر گازی می توان به کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرول اشاره کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال، در مقایسه با سایرین، کمپرسور چرخشی صدای کمتری تولید می کند، مصرف انرژی آن کم است و مهمتر از همه، کارآمدتر است. اما گفته می شود هزینه تعمیر آن نسبت به سایر کمپرسورها بیشتر است.

💠عملیات بی صدا

کولر گازی در مقایسه با کولر آبی صدای بسیار کمتری تولید می کند. اما محصولاتی نیز وجود دارند که تقریباً بدون صدا کار می کنند. بنابراین، اگر خنک کننده بی صدا برای شما مهم است. یا به فکر خرید کولر برای اتاق خواب یا فضای آرام هستید، بهتر است به دنبال کولری با درجه دسی بل کمتر باشید.

کولر گازی

💠 طول عمر و گارانتی

یک کولر گازی مناسب باید از مواد اولیه مرغوب ساخته شده. و عمر طولانی داشته باشد. زیرا تهیه چنین تجهیزاتی مستلزم صرف هزینه های زیادی است. و اکثر افراد نمی توانند هر سال کولر گازی خود را تعویض و یا تعمیر کنند. بنابراین به دنبال محصولاتی با گارانتی باشید که هم قطعات و هم خدمات را پوشش می دهد.

💠 عملکرد کولر گازی

کولر گازی در دو نوع تک و دو نفره عرضه می شود. مدل های چرخه معکوس علاوه بر سرمایش می توانند نقش یک وسیله گرمایشی در فصول سرد سال را نیز ایفا کنند. اگر ترجیح می دهید، به جای خرید وسایل گرمایشی گران قیمت، می توانید یک کولر گازی چرخه معکوس تهیه کنید. تا گرمایش و سرمایش را همزمان در یک دستگاه داشته باشید.

 

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید