دکوراسیون

معرفی انواع کفپوش های مورد استفاده در ساختمان

کفپوش

با توجه به اهمیت زیبایی و طراحی در معماری داخلی ساختمان ها، نیاز به تولید انواع کفپوش در رنگ ها و طرح های مختلف احساس می شود. علاوه بر زیبایی، کفپوش یکی از ملزومات ساختمان است.  بیش از ده ها نوع کفپوش صنعتی با توجه به نیاز در دنیا تولید می شود. که در سازه های اداری، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به بیان ویژگی ها، مزایا و متریال 8 نوع کفپوش پرداخته ایم. این کفپوش ها بسته به فضا و کاربری آن ها تفاوت هایی دارند.  که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید.

کفپوش

 

1- کفپوش لمینت

پارکت لمینت چند لایه دارای سطح ملامینه فشرده و صاف می باشد.  که در طرح ها و نقش های متنوعی مانند رگه های چوبی و سنگی با رنگ های مختلف تولید می شود. این کفپوش ها اغلب در داخل واحدها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت مناسب و طراحی منحصر به فرد آن (که شباهت زیادی به پارکت دارد) باعث محبوبیت آنها شده است.

 

2- کفپوش ارتجاعی فومی

کف های ارتجاعی به دلیل استفاده از مواد اولیه کشسانی انعطاف پذیر و ارتجاعی هستند. معمولا از این محصولات در سالن های ورزشی، باشگاه ها، مهدکودک ها و مکان هایی که نیاز به کف پوش های مقاوم دارند استفاده می شود. علاوه بر انعطاف پذیری، با ویژگی های دیگری مانند ضد لغزش، ضد آب، سبک و قابل حمل، دو طرفه و … تولید و عرضه می شود.

 

3- کفپوش مرمر طبیعی

کفپوش مرمر نشانه اشرافیت و زندگی مجلل است. کفپوش مرمر بسیار زیبا، بادوام و دارای رنگ و طرح بسیار زیبا، شیک و طبیعی، اما بسیار گران است. از این کفپوش ها هم در طراحی داخلی و هم در نمای ساختمان و هم در راهروها و سایر قسمت های ساختمان استفاده می شود.

 

4- کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی یکی از رایج ترین کفپوش های دنیاست. این کفپوش به دلیل زیبایی، دوام و ارزانی قابل استفاده در تمامی قسمت های ساختمان اعم از اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، اتاق بازی، ورودی، پاسیو و راهروها می باشد.

 

5- کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک مصالح مقاوم با قیمت نسبتاً مناسب است. کاشی و سرامیک در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و قسمت هایی از اتاق نشیمن استفاده می شود. می توان گفت برای تزیین و پوشش دیوار و کف استفاده می شود.

 

6- کفپوش شیمیایی یکپارچه

این کفپوش ها معمولاً از ترکیبات لاتکس، پلی استر، پلی اورتان یا اپوکسی ساخته می شوند.  که به صورت مایع همراه با هاردنر مورد استفاده قرار می گیرند. برای مکان های پرتردد مانند پارکینگ ها و طبقات مراکز تولیدی و صنعتی مناسب هستند.

 

7- کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی زیبا، بادوام و بادوام هستند. قیمت این کفپوش ها به دلیل استفاده از چوب نسبتاً سخت به صورت الوار و فرآوری شده.  و صیقلی صنعتی به صورت پارکت مانند چوب راش، افرا و قالین بسیار گران بوده و نصب آن نیز بسیار دشوار است. مصرف آنها با توجه به معماری، موقعیت مکانی و قیمت ساختمان استفاده می شود.

کف پوش

8- کفپوش سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی به صورت نما و دکوراسیون، کفپوش و کتیبه مخلوطی از مواد معدنی و رنگ، سنگ های دانه بندی شده.  و نوعی رزین پلیمری است. که دارای مقاومت فیزیکی و ظاهری بسیار زیبا می باشد. سنگ های مصنوعی به دلیل قابلیت شستشو قابل ترمیم هستند و مانند سنگ های طبیعی زیبایی و جلوه خاصی به فضا می بخشند.

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

 . برای مطالعه وبلاگ اجرا و فروش کاغذ دیواری کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید