مقالات

مزایای استفاده از راه پله معلق سنگی

راه پله

راه پله معلق سنگی

وقتی صحبت از پله معلق سنگی در فضای باز می‌شود که مزایای زیادی دارند. از جمله:

 

مقاومت بالا در برابر تغییرات دما

در برابر سایش بالا

استحکام در برابر ضربه

حفظ طرح و رنگ در برابر نور شدید خورشید

امکان ترمیم و تقویت

امکان تمیز کردن آسان با آب و مواد شوینده

مقاومت در برابر نفوذ رطوبت

 

راه پله

راه پله سنگی معلق

پله سنگی معلق چیست؟

پله های معلق سنگی به پله های گفته می شود. که به صورت معلق به نظر می رسند و تکیه گاه ندارند. برای اینکه راه پله شناور به نظر برسد، معمولا سنگ سر، سنگ های کناری و سایر اتصالات پله را به حداقل می رسانند. تعلیق ظاهر پله ها به روش های مختلفی انجام می شود اما وجه مشترک همه آنها جلوه بصری مجزای هر یک از پله ها است. از پله های معلق بیشتر در سنگ های طراحی داخلی مدرن و مینیمال استفاده می شود. این نوع پله ها ظاهری بسیار ساده دارند و حتی ممکن است بدون نرده هم سفارش داده شوند. در بیشتر مواقع، سازندگان برای محافظت از کودکان و افراد مسن، استفاده از حصار را حتی به شکل شیشه ای پیشنهاد می کنند.

 

پله معوق

انواع مدل راه پله سنگ کاذب

راه پله معلق از نظر جنسیت انواع مختلفی دارد. از جمله پله های آویز چوبی، بتنی، شیشه ای و سنگی. در این قسمت می خواهیم به انواع پله های شناور که از سنگ ساخته می شوند بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم. پله های معلق با روش های مختلف و فاکتورهای ایمنی متفاوت ساخته می شوند. هرچه یک راه پله ارتباط کمتری را نشان دهد، حس تعلیق را بیشتر از سایر مدل ها به بیننده منتقل می کند. گاهی اوقات روش های مورد استفاده مطابق با سلیقه و سفارش مشتری است; اما در هر صورت گروه مهندسی باید با توجه به نوع پله و شرایط محل ساخت پله تصمیم بگیرند که از چه روشی برای طراحی راه پله معلق استفاده کنند. در ادامه به انواع این اقلام می پردازیم:

 

اتصال یک طرفه پله های معلق به دیوار باربر

اتصال دو طرفه پله های معلق به دیوار

پله های معلق با اسکلت استیل

با یک ستون مرکزی

با دو ستون مرکزی

دیگر مدل های راه پله معلق

 

اتصال یک طرفه راه پله معلق به دیوار باربر

اگر قرار است راه پله شما در کنار دیوار باربر یا سازه قرار گیرد، در بین انواع مدل پله های معلق، این مدل را پیشنهاد می کنیم. به این ترتیب میله های گرد از داخل دیوار سازه ایجاد شده. و با میلگردهای اصلی تقویت می شوند. این میله ها از داخل دیوار بیرون آمده.  برای جاگذاری و ساخت پله ها آماده می شوند.

برای این کار ابتدا باید قالب بتنی تهیه شود و محل کار آماده شود. اکنون جعبه سنگ به عنوان نمای بیرونی راه پله نصب شده است. به نظر می رسد این پله ها با وجود استحکام بالایی که دارند شناور هستند.

 

اتصال دو طرفه پله های آویز به دیوار

اگر در دو طرف محل ساخت راه پله دیوار وجود داشته باشد و مشتری یک پله مدرن مانند پله های معلق را سفارش دهد، کار بسیار ساده است. در بین انواع مدل راه پله معلق این روش شباهت زیادی به روش قبلی دارد. به این ترتیب می توان میله های فلزی را بین دو دیوار قرار داد و با تقویت و تثبیت با بتن، پله های آویز سنگی را روی آن ایجاد کرد.

 

پله های آویز به دیوار

پله های معلق با اسکلت فولادی

زمانی که برخی از شرکت ها می خواهند.  در کنار دیوار پله های شناور بسازند. از مدل های آماده توجه داشته باشید. که در این روش باید یک طرف دیوار وجود داشته باشد. برای این کار قاب های استیل ضد زنگ برای هر تعداد پله با تناسب دقیق در دیوار نصب می شود. این قاب های بتنی به داخل دیوار رفته.  و به خوبی ثابت می شوند. قسمتی را در خارج از دیوار ایجاد می کنند که به کمک ورق فلزی، انکربولت و اسپیسر فولادی به هم متصل می شود. پس از استحکام کار، نمای سنگی به صورت کامل و سه بعدی تمامی قسمت های زیرسازی را پوشش می دهد.

 

راه پله معلق با ستون مرکزی

در بین انواع مدل پله های معلق، پله های معلقی که دارای ستون مرکزی هستند، احساس تعلیق کمتری را القا می کنند. اما کارایی بالایی دارند. گاهی اوقات می خواهید راه پله فلزی معلق خود را در وسط سازه یا دور از دیوار داشته باشید. در چنین مواقعی لازم است وزن کل کار روی یک ستون قرار گیرد.

 

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید