دکوراسیون

طراحی و ساخت کابینت در کرج

طراحی و ساخت کابینت در کرج

معرفی سبک های کابینت

طراحی و ساخت کابینت در کرج

با داشتن اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها ، سبک های مختلف و طراحی و ساخت کابینت در کرج ، می توانید بهترین و زیباترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

 

1. کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک بیانگر معماری و دکوراسیون دوران باستان هستند. و هیچ سادگی در این سبک کابینت وجود ندارد. در واقع کابینت های کلاسیک پر از کنده کاری و تزئینات ریز و درشت هستند.

کابینت های کلاسیک اغلب در رنگ های گرم و طبیعی مانند قهوه ای، طلایی و کرم هستند. و حس گرما و صمیمیت را در آشپزخانه ایجاد می کنند. این کابینت ها اغلب از چوب طبیعی، با نقوش سنتی و تزئینی و دسته های زیبا و سلطنتی ساخته می شوند. کابینت های سبک کلاسیک ممکن است دارای پنجره ها و ویترین های شیشه ای باشند که جلوه خاصی به نمای بیرونی آن ها می بخشد. این کابینت ها مکانی را برای نمایش وسایل زیبا فراهم می کنند.

 

2. کابینت مدرن

کابینت مدرن یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است. که سلیقه مدرن و جدیدی برای نصب کابینت و طراحی آشپزخانه دارند. این کابینت ها انتخابی بی نظیر برای آشپزخانه های کوچک هستند. در کابینت های سبک مدرن، خبری از تزیینات و حکاکی ها نیست و این سبک کاملاً به دور از هرگونه طرح شلوغ و جزئیات متعدد است. این کابینت ها بر اساس خطوط ساده طراحی شده. و شامل رنگ های زیادی از تیره تا روشن هستند.

در واقع رنگ های انتخاب شده. در کابینت های مدرن معمولا دارای طیفی از رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری مات یا براق و حتی رنگ های تند مانند آبی تیره، قرمز و سبز هستند. این رنگ ها حسی شیک و زیبا به کابینت و فضای آشپزخانه می دهند. کابینت مدرن در مقایسه با کابینت کلاسیک ظاهری براق و جمع و جورتر دارد. به طور کلی ساخت این کابینت ترکیبی از مواد مختلف مانند ام دی اف و هایگلاس می باشد.

طراحی و ساخت کابینت در کرج

3. کابینت نئوکلاسیک

طراحان داخلی از تلفیق و ترکیب دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن، نوع دیگری از سبک کابینت را به نام سبک نئوکلاسیک معرفی کرده اند. کابینت های نئوکلاسیک ترکیبی از اصول کلاسیک و عناصر مدرن در آشپزخانه را به تصویر می کشند. این کابینت ها برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک هستند. و آشپزخانه ای ساده و در عین حال کاربردی را برای شما ایجاد می کنند. در این نوع کابینت از طرح های ساده استفاده شده. و جزئیات به شکل ظریفی دیده می شود.

برای سفارش کابینت به سبک نئوکلاسیک باید سراغ رنگ های ملایم و سرد مثل طوسی، قهوه ای و بژ بروید. متریال رایج برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک نیز چوب است. کابینت های ممبران نیز در اکثر موارد به سبک نئوکلاسیک طراحی می شوند. و زیبایی و جلوه منحصر به فردی را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

 

4. کابینت مینیمال

کابینت های مینیمال ستایش سادگی و انسجام در طراحی داخلی آشپزخانه است. این کابینت ها با تمرکز بر جزئیات کوچک و خطوط واضح، فضای آرامش بخشی را ایجاد می کنند. درب کابینت های مینیمال بدون دستگیره بوده و معمولا از سیستم های بازشو مخفی در طراحی آن ها استفاده می شود. رنگ سفید محبوب ترین رنگ برای طراحی کابینت مینیمال است. همچنین این رنگ در آشپزخانه های مینیمال به خوبی حس پاکی، تمیزی و نظم را به ارمغان می آورد.

توجه داشته باشید که هرگز جایی برای کابینت های منبت کاری شده. و طرح دار در آشپزخانه ای به سبک مینیمالیستی وجود نخواهد داشت. بنابراین کابینت های مینیمال بدون هیچ خط اضافی و به ساده ترین شکل ممکن طراحی می شوند. بهترین متریال برای طراحی و ساخت کابینت مینیمال و ساده ام دی اف و هایگلاس است. با انتخاب این مواد می توانید آشپزخانه ای ساده و در عین حال فضایی کاربردی و زیبا داشته باشید.

 

5. کابینت روستیک

نوع دیگری از سبک کابینت آشپزخانه سبک روستیک است. این کابینت ها از چوب اصلی و مرغوب ساخته شده اند. بنابراین برای حفظ حس طبیعی چوب از رنگ های پلی اورتان و پلی استر برای پوشش آنها استفاده نمی شود. کابینت های روستیک بر خلاف انواع دیگر سبک های کابینت، از پیش مونتاژ شده. و سپس توسط متخصصین در آشپزخانه شما نصب می شوند. با توجه به ساخت این کابینت ها با چوب طبیعی معمولا این کابینت ها قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل های کابینت دارند.

 

6. کابینه انتقالی

این سبک از کابینت ها با خطوط تمیز، زیبا و رنگ های آرامش بخشی طراحی شده اند. رنگ های کابینت های سبک انتقالی معمولا از پالت های خنثی (تاریک و روشن) انتخاب می شوند. اما در هر صورت انعکاسی از رنگ های موجود در طبیعت هستند. رنگ های سفید، خاکستری، بژ، استخوانی و آبی از محبوب ترین رنگ ها در سبک کابینت های انتقالی هستند.

در سبک ترانزیشنال، ترجیحا کابینت ها تا سقف ادامه پیدا کنند تا نمای کامل داشته باشند. و فضای بیشتری با کابینت پر شود. این کابینت ها مانند کابینت های سبک مینیمال و اغلب بدون دسته طراحی شده. و مانند سبک کلاسیک از چوب ساخته شده اند.

 

7. کابینه بوهمی

کابینت بوهمین به عنوان نماینده زیبایی و آزادی بی پایان در دنیای دکوراسیون آشپزخانه شناخته می شود. در طراحی این کابینت ها از رنگ های متنوع و ریزه کاری های تزئینی زیادی استفاده شده.  که جلوه ای رنگارنگ و پرانرژی به فضا می بخشد. روی درها و پنل های کابینت های بوهمی، تزئینات و طرح های چشمگیری دیده می شود. که معمولاً از الگوها و اشکال هنری الهام گرفته شده اند. این جزئیات تزئینی جلوه ای خیره کننده از هنر و خلاقیت به کابینت ها می دهد.

برای خواندن وبلاگ نکات مهم در انتخاب کابینت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید