صنعت ساختمان

روف گاردن چیست؟

روف گاردن

روف گاردن که به آن بام سبز یا گاهی اوقات روی پشت بام نیز می گویند. به فضای سبز روی پشت بام خانه، آپارتمان یا ساختمان های مسکونی و اداری اطلاق می شود. در واقع همان طور که از نامش پیداست. روف گاردن به سقف های مسطح پوشیده از انواع گل و گیاه اطلاق می شود. که فضای سبزی را برای استراحت، تفریح ​​و نزدیک بودن به طبیعت در محل کار یا محل سکونت فراهم می کند.

روف گاردن

هزینه ساخت روف گاردن

قیمت و هزینه ساخت روف گاردن بسیار متغیر است. در واقع تعیین قیمت روف گاردن به متغیرهای زیادی بستگی دارد: مساحت سقف، ساختار سقف از نظر متریال مورد استفاده و کیفیت آن، آب و هوای محل، نوع و کیفیت آن. مواد و همچنین پوشش گیاهی مورد نیاز مشتری، همه در تعیین هزینه و قیمت نهایی روف گاردن موثر است. بنابراین اگر به دنبال برآورد هزینه ساخت روف گاردن در منزل یا محل کار خود هستید. بازار صنعت ساختمان فتوحی آماده ارائه محصولات به شما می باشد.

طراحی روف گاردن

برای طراحی روف گاردن مناسب برای محل زندگی و کار خود، ابتدا باید مواردی مانند مساحت و شکل سقف، ساختار سقف از نظر متریال به کار رفته و کیفیت آن در نظر گرفته شود. آب و هوای محل بر این اساس باید مواد و نوع گیاهان مورد استفاده مشخص شود.

روف گاردن چیست؟

مزایای روف گاردن

همانطور که این روزها به خوبی مشهود است. روز به روز بر فاصله انسان شهری با طبیعت افزوده می شود. و این دوری از طبیعت آسیب های شدید و گاه جبران ناپذیری بر روان انسان متمدن و شهری وارد می کند. یکی از راه های ارتباط و همجواری مجدد انسان با طبیعت امروزه استفاده از روف گاردن و تراس گاردن در ساختمان های مسکونی و محل کار است.

فرض کنید پشت بام خانه یا محل کار شما یک محیط سرسبز پوشیده از گیاهان مختلف است و می توانید چند دقیقه تا چند ساعت در روز را در آن محیط سپری کنید. می توانید حدس بزنید که چه تاثیری بر روحیه شما خواهد داشت. همچنین می توان گفت که این مزیت روف گاردن در محیط کار چند برابر است، زیرا کارکنانی که می توانند زمان کوتاهی را در ساعات کاری برای استراحت در چنین مکانی سپری کنند، بازده کاری آنها چند برابر می شود.

روف گاردن سر سبز

 

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید