مقالات

آموزش نصب کاغذ دیواری

آموزش نصب کاغذ دیواری

اگرچه بسیاری از افراد نصب کاغذ دیواری را به افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه می سپارند، اما چون کاغذ دیواری سرعت نصب بالایی دارد و مانند رنگ نیازی به خشک شدن ندارد، خود افراد نیز می توانند با رعایت چند تکنیک ساده که به آن اشاره می کنیم این کار را انجام دهند.

در این مقاله؛ ابتدا برای نصب کاغذ دیواری به وسایل و ابزار لازم مانند میز کار، نردبان، برس بزرگ، کاردک پلاستیکی، غلتک پلاستیکی، شاقول، خط کش، متر و قیچی نیاز دارید. که باید تهیه و در گوشه ای نزدیک محل کار قرار گیرد. برای مواقع ضروری قبل از نصب کاغذ دیواری باید تمام تابلوها و وسایل روی دیوار را بردارید و در صورت نصب کاغذ دیواری بر روی سقف باید کنتور برق را قطع کنید و لامپ ها و … را جدا کنید.

آموزش نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیواری باید دیوار را زیرسازی کرد اما منظور از زیرسازی این است. که باید رطوبت های مختلف روی دیوار را از بین ببریم، زیرا اگر دیوار رطوبت داشته باشد. بعد از نصب دچار مشکل می شود، بنابراین قبل از نصب باید قسمت های مرطوب را تمیز کرد. با کاردک فلزی خراش دهید تا منبع رطوبت از بین برود. پس از انجام این وظایف اساسی، کاغذدیواری را در چند مرحله نصب می کنیم:

مراحل نصب کاغذ دیواری

مرحله اول:

قبل از اینکه کاغذ را روی دیوار نصب کنیم و در مرحله اول باید مساحت جایی که می خوایم نصب را انجام دهیم ، را اندازه گیری کنیم و اندازه ها را یادداشت کنیم و بهتر است 5 سانتی متر از بالا و پایین را برای فضای داخلی در نظر بگیرید.

مرحله دوم:

پس از اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع دیوار مورد نظر، باید کاغذ دیواری را برش داده و اندازه بگیرید. برویم روی میز، برای این کار رول کاغذ دیواری را روی دیوار قرار می‌دهیم. و بر اساس اندازه آن، سایر کاشی‌ها را نیز برش می‌دهیم و به کمک خط‌کش برش‌ها را درست‌تر انجام می‌دهیم. در این مرحله اگر کاغذ دیواری طرح دار و ساده نیست باید پنل دوم را طوری برش دهیم که طرح ها کنار هم قرار گیرند و بعد از برش یک رول و قبل از رفتن به رول بعدی بهتر است آن را نصب کنیم.

مرحله سوم:

در این مرحله چسب کاغذ دیواری را طبق دستور موجود آماده می کنیم. و برای این کار داخل یک سطح تمیز چسب را هم می زنیم تا کاملا در آب حل شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله چسب آماده شده را با استفاده از قلم مو به پشت کاغذ دیواری می زنیم. که این کار را از مرکز کاغذ دیواری به سمت لبه ها انجام می دهیم. لبه ها را زیاد چسب نمی زنیم. چسب رو طوری میزنیم که کافی باشد و چکه نکند و بین 5 تا 15 دقیقه وقت میزاریم. بهتر است این فاصله را زیاد نکنید تا مشکلاتی مانند کشش و… بعد از این کارها آن را از بالا به پایین نصب می کنیم و با پلاستیک چسب مخصوص را از مرکز به بیرون هدایت می کنیم. کاردک،بعد از چسباندن یک کاشی، لبه های اضافی کاغذ دیواری را به کمک تیغ و خط کش برش می دهیم. پس از نصب کاغذ دیواری، ممکن است حباب هایی ظاهر شوند که به مرور زمان و پس از 4-5 روز از بین می روند.

برای خرید کاغذ دیواری و انواع دکوراسیون داخلی با شماره 02634115 تماس بگیرید و یا به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

برای خواندن وبلاگ های بیشتر کلیک کنید. ( انواع کاغذ دیواری در کرج )

دیدگاهتان را بنویسید