مقالات

طراحی و اجرای روف گاردن در کرج

طراحی و اجرای روف گاردن در کرج

طراحی و اجرای روف گاردن در کرج

روف گاردن در تعریف رایج به فضای سبز روی پشت بام ، که فضای سبز روی پشت بام (حیاط) اجرا می شود. و بستر کاشت گیاهان در ارتفاعی بالاتر از سطح قرار می گیرد. سقف به صورت مصنوعی شکل گرفته است. طراحی و اجرای روف گاردن در کرج این فرصت را برای شما فراهم می کند. که باغ خود را مشرف به شهر داشته باشید. شما همچنین می توانید از مناظر لذت ببرید. امروزه با پیشرفت علم می توان باغی زیبا با انواع گیاهان در پشت بام خانه ها و ساختمان های بلند ایجاد کرد.

مزایای استفاده از روف گاردن

روف گاردن علاوه بر زیبایی نمای ساختمان و ایجاد سرسبزی، به دلیل جذب اشعه ماوراء بنفش و گرما توسط گیاهان و همچنین رطوبت نسبی ثابت، تاثیر زیادی در خنک سازی فضا دارد. روف گاردن ظاهر ساختمان و محله را بهبود می بخشد. به فضای سبز شهرها می افزایند و در عین حال فضای جدیدی را ایجاد می کنند.

طراحی و اجرای روف گاردن در کرج

کاهش هزینه های انرژی: استفاده از این بام های سبز به جای انعکاس گرما، آن را جذب کرده و خاصیت عایق بودن ساختمان ها را دارد. و در نتیجه هزینه های انرژی را کاهش می دهد.

تامین انرژی مصرفی مورد نیاز توسط روف گاردن ها: بر اساس مطالعات انجام شده. در شورای ملی تحقیقات کانادا، داشتن بام سبز می تواند. نیاز مصرف انرژی در تابستان را بیش از 75% کاهش دهد.

کاهش آلاینده ها در طراحی روف گاردن ها: بام های سبز باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شوند، این سقف ها ذرات و آلاینده ها را حذف کرده و اکسیژن تولید می کنند.

دما را کاهش دهید. محیط و داخل خانه: در شهرهایی که فضای سبز کمی وجود دارد، چیزی جز ساختمان ها وجود ندارد که بتواند اشعه خورشید را جذب کند. در برخی موارد، شهرهایی که فضای سبز کافی ندارند، 10 درجه فارنهایت گرمتر از مناطق اطراف با مناظر سبز هستند.

عناصر مورد استفاده در طراحی روف گاردن

کف سازی فضای پشت بام: کف به سه صورت چوبی و ماسه ای تزئینی و کاشی سرامیک عرضه می شود. هر چه میزان و سطح این کفپوش ها بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود. که برای تهیه کاشی و سرامیک می تواند به بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

گیاه مناسب در طراحی روف گاردن: ویژگی هایی مانند تحمل گرما و نور مستقیم خورشید و رشد ریشه گیاه در تهیه گیاه باید در نظر گرفته شود.

فضای سبز روی پشت بام: فضای سبز می تواند ترکیبی از گیاهان، گلدان ها و بوته های میوه باشد.

آبیاری خودکار: برای نگهداری و نگهداری گیاهان و گیاهان آبی در زمان‌های خاص از آبیاری قطره‌ای خودکار و هوشمند استفاده می‌شود که یکی از اجزای اصلی و مهم به شمار می‌رود.

نورپردازی فضای سبز روی پشت بام: یکی از عناصر مورد استفاده در طراحی لوکس و سقف زیبا بسیار موثر بوده و هزینه بالایی دارد.

زیرسازی سقف در طراحی روف گاردن: انواع روش های زیرسازی استاندارد سقف را انجام و آماده سازی کل سطح سقف را به طور صحیح انجام دهید.

کف سازی فضای پشت بام: کف به سه صورت چوبی و ماسه ای تزئینی و قلوه سنگ عرضه می شود. هر چه میزان و سطح این کفپوش ها بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود.

لوازم جانبی پشت بام در طراحی روف گاردن: آلاچیق، آتریوم، مبلمان آبنما، فضاهایی مانند آشپزخانه همگی بخشی از تجهیزات هستند. جانبی هستند. در اجرای روف گاردن قیمت پایین برابر است با کیفیت پایین یک محصول پس در نظر داشته باشید که استفاده از مصالح و المان های نامناسب در این پروژه ها هزینه های بعدی سنگین تری خواهد داشت.

برای خواندن وبلاگ های بیشتر کلیک کنید.

روف گاردن چیست؟

ایده طراحی فضای سبز در کرج

دیدگاهتان را بنویسید