دکوراسیون

ایده طراحی فضای سبز در کرج

ایده طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز مانند هر شغل دیگری دارای اصول و دانش است. که با توجه به ساختارهای تعریف شده. در آن همراه با خلاقیت به ایجاد محیط سبز می پردازد. حتی شما به عنوان طراحان خانه باید این اصول را بدانید تا بهترین عملکرد را در دکوراسیون محیط سبز خود داشته باشید. دانستن اصول طراحی فضای سبز شما را به محیطی خاص و تکرار نشدنی تبدیل می کند. پس حتما با طراحان مجرب فضای سبز در این زمینه مشورت کنید. در ایده طراحی فضای سبز در کرج مسیر های برای ورود و خروج در باغ و محیط از جنش کاشی و سرامیک ایجاد می شود. که شما می توانید این اقلام را از بازار صنعت ساختمان فتوحی تهیه کنید.

 

ایده طراحی فضای سبز

حفظ تعادل در طراحی

تعادل را می توان حالتی از بودن و دیدن دانست. که بارها در مناظر شاهد آن بوده ایم و تعادل احساس راحتی بیشتری به بیننده ای که در آن فضا است می دهد. تعادل در محیط به دو صورت متقارن و نامتقارن انجام می شود. که هر کدام هدفی دارند. در طراحی به شرح زیر است. تعادل متقارن برای ایجاد یک منظره رسمی که مانند یک آینه عمل می کند استفاده می شود. زیرا هرچه در یک طرف باغ باشد در طرف دیگر هم چیده شده است. تعادل متقارن به طور گسترده در راهروها، بسترهای کاشت و نحوه هرس گیاهان استفاده می شود.

رعایت تقارن یا عدم تقارن در طراحی موضوع مهمی است. گاهی شرایط محیطی مستلزم تقسیم فضا به دو نیمه مساوی و طراحی هر دو قسمت به یک شکل است. اما گاهی کاملا برعکس است و شرایط محیط و نحوه طراحی به گونه ای می شود که رعایت تقارن اهمیتی ندارد. تعادل نامتقارن به تعادل غیررسمی معروف است. که از یک طرف شروع می شود و طرف دیگر از الگوی متفاوتی پیروی می کند. این سبک طراحی حس آزادی و آرامش را القا می کند.

 

فضای سبز

یک هارمونی جذاب ایجاد کنید

ادغام اجزای محیط با یکدیگر و تلاش برای اتصال اجزا با یکدیگر به معنای هماهنگی است. رعایت هارمونی با استفاده از چارچوب اولیه و دقت در اجزا و رنگ های به کار رفته در محیط امری مهم خواهد بود که باید رعایت شود. توجه به هارمونی در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.

اهمیت کنتراست یا نقطه کانونی

هر طراحی نیاز به یک نقطه کانونی دارد که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند. تمرکز مورد علاقه گاهی اوقات نقطه کانونی نامیده می شود. که قوی ترین عنصر در طراحی است. نقطه کانونی فضای سبز خانه قسمتی است که در بدو ورود به محیط توجه شما را به خود جلب می کند.

نقطه کانونی می تواند اشکال جالب گیاهان، مجسمه ها یا حوضچه ها، رنگ های روشن، طرح های منحصر به فرد و هنر معماری باشد. استفاده از نقاط کانونی زیاد چندان جالب نیست و چشم انداز خوبی ایجاد نمی کند. ترکیب هوشمندانه چندین مورد از این موارد می تواند به جذابیت بصری محیط کمک کند.

ریتم و خط

رعایت ریتم و خط در فضای سبز باعث نظم و حفظ روح طبیعت می شود. وقتی یکی از عناصر را با فاصله استاندارد در محیط تکرار می کنیم، ریتم برقرار می شود. فضای بین این عناصر معمولاً با عنصر دیگری پر می شود. خطوط درون یک محیط سبز با شکل و فرم بسترهای کاشت، پیاده روها و محل برخورد چمن به سنگ فرش ایجاد می شود. رعایت اصل طراحی ریتم و خط به فضای سبز شما حس حرکت می دهد. و یکی از دلایل اصلی جذب بیننده به این محیط است.

پایبندی به تناسب

اندازه و ارتباط عناصر در فضای سبز ، نمای کلی بسیار مهم است. تناسب این اندازه و رابطه را تعریف می کند که شامل حالات عمودی، افقی و خاص عناصر محیط است. اندازه ساختمان، اندازه زمین، اندازه گیاه، سطح کشت و فضای باز باید به درستی در نظر گرفته شود. در نتیجه لازم است تناسب بین این عناصر در طراحی به دقت رعایت شود.

 

کاشی فضای سبز

حفظ هماهنگی بین عناصر

اگر اصول قبلی را به درستی رعایت کرده باشید، اجرای اصل هماهنگی بسیار آسان خواهد بود. هماهنگی در طراحی به این معناست که تمامی اجزا به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گیرند. که یک طرح کلی عالی و اصولی ایجاد شود. رنگ‌ها، اندازه‌ها، بافت‌ها و سایر ویژگی‌های عناصر باید چنان رابطه‌ای داشته باشند. که یکپارچگی در طرح کلی به خوبی مشخص شود. نحوه نورپردازی، شکل تخت و صندلی ها، راهروها، نقش ها و رنگ ها و حتی نوع و اندازه گیاهان باید مرتبط باشد و ظاهری زیبا ایجاد کند.

بازار صنعت ساختمان فتوحی سنگ فرش های مناسب برای استفاده در فضای سبز موجود دارد. همچنین کاشی و سرامیک استخری و آب نما های که در طراحی فضای سبز جلوه زیبایی به محیط شما می دهد را می توانید از بازار صنعت ساختمان فتوحی تهیه کنید . شماره تماس : 02634115 برای  دریافت لوکیشن دقیق بازار صنعت ساختمان فتوحی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید