صنعت ساختمان

کاشی کاری ساختمان در کرج

کاشی کاری ساختمان

کاشی کاری ساختمان در کرج

یکی از اصول ساخت و ساز ساختمان و پوشش اصلی ساختمان کاشی کاری است. که نیاز به دانش و آگاهی از نکات کاشی کاری دارد. به طور کلی کاشی کاری ساختمان در کرج و همچنین کاشی و سرامیک نوعی پوشش و مصالح ساختمانی است. که نه تنها برای ظاهر ساختمان، بلکه برای عایق سازی ساختمان در برابر رطوبت، سرما و گرما استفاده می شود.

نکات کاشی کاری ساختمان

یکی از اولین و مهم ترین نکات کاشی کاری این است. که شما باید طبق نیاز خود کاشی تهیه کنید. انتخاب کاشی مناسب یکی از مهم ترین بخش های فرآیند اجرای پروژه است. کاشی باید ویژگی خاصی داشته باشد.

موارد مهم دیگر در کاشی کاری عبارتند از:

1. انتخاب کاشی و سرامیک کف

2. انتخاب طرح چیدمان

3. محاسبه تعداد کاشی های مورد نیاز

4. کف سازی و آماده سازی بستر ساختمان

انتخاب کاشی و سرامیک کف

کاشی ها در طرح ها و رنگ های مختلف موجود هستند. بنابراین، انتخاب کاشی مناسب گاهی اوقات بسیار دشوار است. شایان ذکر است که جدا از طرح و رنگ باید به ابعاد کاشی نیز توجه کرد. یکی از نکات مهم کاشی کاری انتخاب کاشی مناسب با متراژ ساختمان است. اگر ابعاد کاشی با آشپزخانه یا ساختمان مطابقت داشته باشد. کمترین ضایعات و کمترین برش را خواهید داشت.

انتخاب یک طرح

انتخاب طرح کاشی یکی از مهمترین نکات کاشی کاری ساختمان است. سرامیک ها و کاشی های ساختمانی را می توان در انواع مختلفی مانند لوزی، سفالی، آجری، شطرنجی، حصیری و… اجرا کرد که اکنون به اختصار به برخی از این موارد می پردازیم. ساده ترین راه برای چیدن کاشی ها، تراز کردن لبه های هر کاشی است. این روش پراکندگی کمتری دارد و باعث مصرف کمتر کاشی و سرامیک می شود. در طرح لوزی، کاشی ها و سرامیک ها با زاویه 45 درجه نسبت به افق چیده شده اند.

طراحی آجر نیز یک مدل چیدمان کاشی محبوب است. در این روش کاشی ها و سرامیک ها به گونه ای چیده می شوند که لبه هر کاشی در وسط لبه کاشی دیگری قرار می گیرد.

کاشی کاری ساختمان

تعداد کاشی های مورد نظر را محاسبه کنید

پس از اینکه طرح کاشی مورد نظر را انتخاب کردید. و همچنین در مورد نحوه چیدمان کاشی و سرامیک به توافق رسیدید، نوبت به محاسبه تعداد کاشی های مورد استفاده می رسد. فقط با داشتن ابعاد فضای مورد نیاز و همچنین ابعاد کاشی می توانید تعداد کاشی مورد نیاز را بدست آورید. البته باید 3 تا 15 درصد انحراف را در نظر بگیرید.

کف سازی و آماده سازی بستر ساختمان

آخرین کاری که باید قبل از کاشی کاری انجام دهید، کف است. کف سازی یکی از مهم ترین قسمت های کاشی کاری است. در این قسمت باید از متخصص استفاده کنید. برای محاسبه ارتفاع کفپوش باید بالاترین نقطه و همچنین ارتفاع کاشی را در نظر گرفت. پس از تعیین ارتفاع کفپوش باید انجام شود.

کف ساختمان معمولا با بتن یا سیمان ساخته می شود. نکته مهم در مورد کاشی کاری آشپزخانه و سرویس بهداشتی این است که قبل از کفپوش باید عایق کاری انجام شود.

نکات کاشی کاری ساختمان

در قسمت اجرایی همیشه باید به چند نکته مهم توجه کنید. از جمله این نکات که در کاشی کاری هر ساختمان ضروری است عبارتند از:

تراز بودن سطح

یکی از مهم ترین مراحل کاشی کاری و یکی از مهم ترین نکات کاشی کاری ساختمان، هم تراز بودن محل کاشی است. قبل از نصب کاشی ها باید وضعیت دیوارها از نظر تراز بودن و عمودی بودن بررسی شود. همچنین در صورت وجود اشکال در کار و یا به هر دلیلی مناسب نبودن جای کاشی باید توسط کاشی کار چیره دست رفع شود.

کاشی کاری ساختمان

ملات ماسه سیمان

برای تقویت کاشی باید از ملات ماسه و سیمان استفاده شود. توجه داشته باشید که استفاده از ملات ماسه سیمانی برای کاشی کاری الزامی است. و به هیچ عنوان از ملات هایی مانند خاک رس،سیمان سفید و … استفاده نکنید. در صورت استفاده از ملات غیر از ماسه و سیمان باعث می شود که کاشی به مرور زمان در جای خود باقی نماند و ریزش کند.

کاشی را خیس کنید

یکی از تکنیک های کاشی کاری کاشی قبل از نصب است. آنها این کار را برای چسبندگی بین ملات و کاشی انجام می دهند. البته باید گفت کاشی را آنقدر در آب قرار ندهید که ترک بخورد. فقط کافی است کاشی را خیس کنید.

تسمه بندی مناسب

کاشی کاری یکی از مهم ترین نکات کاشی کاری به شمار می رود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است. که در استخرها و حوضچه ها باید عرض را همیشه بین 2 یا 3 سانتی متر نگه دارید. همچنین فاصله بین کاشی و دیوار 3 سانتی متر است. باید همه این فضا را با ملات پر کنید تا در آینده نیفتد و آسیب نبیند.

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید