صنعت ساختمان

انواع سنگ فرش

انواع سنگ فرش

سنگ فرش چیست؟

روسازی با قرار دادن سنگ ها در کنار هم، به طور منظم یا نامنظم ایجاد می شود. این نوع پوشش اغلب برای کف های داخل یا خارج ساختمان استفاده می شود. سنگ فرش استحکام بالایی دارد و علاوه بر زیبایی در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این نوع کفپوش برای محیط های پر تردد استفاده می شود. زیرا در برابر ضربه و سایش مقاوم است.

انواع سنگ فرش

انواع سنگ فرش

سنگ فرش آجری

آجر یکی از مصالح قدیمی مورد استفاده در ساختمان سازی است. در قسمت های مختلف ساختمان از آجر استفاده می شود. استفاده از آجر در کف سازی و سنگ فرش نیز رایج شده است. آجر یکی از مصالحی است که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مانند رطوبت، گرما، نور خورشید، ضربه و فشار مقاوم است. از این رو برای ساخت سنگ فرش های ویلا و مناطقی که در شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند کاربرد فراوانی دارند.

 

کف پارک

روسازی بتنی

بتن یکی دیگر از مواد مستحکم است که برای ساخت قطعات مختلف استفاده می شود. سنگ فرش های بتنی اغلب برای سنگفرش باغ ها و پارک ها استفاده می شود.
سنگفرش های بتنی در صورت اجرای صحیح می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت زیادی از خود نشان دهند. این نوع سنگ فرش علاوه بر ماندگاری، هزینه مناسبی نیز دارد و برای اجرا در محوطه های بزرگ مانند باغ و ویلا می تواند مقرون به صرفه باشد.

سنگ فرش های پلیمری

سنگ فرش های پلیمری اغلب برای پارکینگ یا سنگفرش خیابان استفاده می شود. این کفپوش ها دوام بالایی دارند و مقاومت آنها در برابر شرایط مختلف محیطی مانند رطوبت، گرما و ضربه بالاست. یکی از بهترین مزیت های استفاده از روسازی پلیمری، تنوع رنگ زیاد این نوع سنگفرش است. این نوع سنگ فرش به دلیل سنتزی بودن از تنوع رنگ بالایی برخوردار است و می توان آن را به خوبی با متریال های مختلف هماهنگ کرد.

 

انواع سنگ فرش

سنگ فرش گرانیت

سنگفرش های گرانیتی که به سنگ فرش مکعبی نیز معروف هستند، یکی دیگر از انواع سنگ فرش ها هستند که قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع سنگ فرش دارند. علاوه بر قیمت بالا، کیفیت و استحکام این نوع سنگ ها نیز از سایر انواع سنگ فرش بالاتر است. علت نامگذاری سنگ فرش های مکعبی این است که سنگ های مورد استفاده در ساخت این نوع سنگ فرش ها اغلب به صورت مکعبی بریده می شوند.

سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید