دکوراسیون

مزایای کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری

زیرساخت

اگر دیوار یا کفی که قصد زیباسازی آن را دارید. تمیز و فاقد هرگونه پوشش است. می توانید کاغذ دیواری و رنگ را انتخاب کنید. اما اگر قبلا از کاغذ دیواری استفاده شده باشد. برای نصب مجدد باید با ابزار و مواد شیمیایی آن را جدا کرد که کار بسیار سختی است. اگر می خواهید رنگ دیوار را بازسازی کنید، نیازی به جدا کردن آن ندارید. فقط 24 ساعت قبل قسمت های برداشته شده را بتونه کرده و پر کنید. اما بدانید که با وجود تفاوت هایی که بین هر دوی این بازسازی ها وجود دارد. کاغذ دیواری ها زمان کمتری نسبت به رنگ ها می گیرند.

کاغذ دیواری

نصب و راه اندازی

نصب کاغذ دیواری معمولا توسط نصاب های حرفه ای و با حداقل آشفتگی انجام می شود. در حالی که رنگ به زمان بیشتری نیاز دارد و کثیفی بیشتری بر جای می گذارد. با این تفاسیر رنگ دیوارها همچنان به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارد.

 

ماندگاری

یکی از مهمترین مزایای انتخاب کاغذ دیواری به جای رنگ، ماندگاری طولانی مدت آن است. یک کاغذ دیواری استاندارد در صورت نصب صحیح می تواند تا 15 سال دوام بیاورد. بنابراین کاغذ دیواری ها انتخاب خوبی برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد هستند. جایی که رنگ ها تنها با یک ضربه کوچک خراشیده می شوند و آسیب می بینند. البته در فضاهای مرطوب بهتر است از کاغذ دیواری استفاده نکنید.  زیرا کاغذ دیواری ها با چسب چسبانده می شوند.  و ممکن است به راحتی جدا شوند.

دیوارپوش

جدیدترین مواد دکوراسیون داخلی؟

در حال حاضر استفاده بهینه از فضا و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم و حرفه ای شده است. حتی روانشناسی هم در این زمینه مهم است. طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی به این نکته توجه دارند که طراحی آنها برای چه شخصی و با چه ویژگی هایی باشد. بنابراین حتی اگر دو فضای کاملا یکسان را به یک طراح دکوراسیون داخلی بسپارید. جزئیاتی مانند نوع کاربری فضا و انتظارات ساکنان آن محیط باعث ارائه دو طرح کاملا متفاوت می شود.

ساختمان شما ممکن است شرایطی داشته باشد. که باعث اتلاف انرژی زیادی شود. همچنین نوع کاری که در این محیط انجام می شود نیاز به استفاده از متریال بسیار محکم برای کف دارد. همچنین آب و هوای شهر و منطقه ای که ساختمان شما در آن قرار دارد می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون و استفاده از مصالح داشته باشد. به عنوان مثال دیوارپوش ها علاوه بر عایق بودن در برابر رطوبت، سرما، گرما و صدا بودن، گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی در مناطقی که رطوبت، گرما و سرمای شدید دارند، به حساب می آیند.

دکوراسیون داخلی

جدیدترین مواد دکوراسیون داخلی

هر روز متریال های جدیدی در طراحی و دکوراسیون داخلی با تلفیقی از هنر، سلیقه، خلاقیت و تکنولوژی روز به بازار عرضه می شود. در ادامه تعدادی از این مواد جدید که این روزها طرفداران زیادی دارد را معرفی می کنیم:

1. لمینت

در گذشته یکی از پوشش های چوبی در دکوراسیون داخلی پارکت بود. اما با توجه به نیاز روز افزون بشر به تولید این کفپوش ها با تیراژ بالا و همچنین آسیب های زیست محیطی پارکت، پارکت لمینت به عنوان جایگزین بهتری ارائه شد. لمینت ها کیفیت بالاتری نسبت به پارکت دارند. همچنین نصب آسان و هزینه کمتری دارند. لمینت ها با یک کلیک ساده قابل نصب هستند و تاثیر محیطی آنها بسیار کم است. بنابراین در سال های اخیر جایگزین پارکت شده است.

2.دیوارپوش ( کاغذ دیواری )

اگر به دنبال محصولی هستید. که عایق سرما، گرما و رطوبت باشد. و مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا برایتان مهم است، نباید به دنبال دیوارپوش های PVC خالی و بی کیفیت باشید. دیوارپوش ها با پوشش ها و مواد با کیفیت به تدریج جایگزین دیوارپوش های PVC شده اند.

3. چوب پلاستیکی یا تخته سه لایه

چوب پلاستیک ماده ای جدید و ترکیبی از چوب و پلاستیک است. این ترکیب برای انتقال حس خوب و زیبای چوب به شما و همچنین داشتن. خواص پی وی سی ساخته شده است. مانند ضد آب بودن و دفع حشرات. محصولات ساخته شده از چوب پلاستیک شامل قرنیز، پروفیل و دیوارپوش می باشد. و نسبت به سایر مواد موجود در بازار انعطاف پذیری بیشتری دارد.

4. قرنیز نوری

قرنیز یکی از عناصر دکوراسیون داخلی است. که به دلیل پوشاندن تمام محیط خانه نقش مهمی در تعیین ظاهر و نمای داخلی خانه دارد. افزودن نور به قرنیز زیبایی آن را دو چندان کرده و کارایی آن را بسیار افزایش می دهد.

5. چرم مصنوعی

یکی از انواع مواد دکوراسیون داخلی چرم مصنوعی است. این نوع چرم بیشتر در سه رنگ مشکی، قهوه ای شکلاتی و رنگ طبیعی استفاده می شود. اما در رنگ های دیگر نیز قابل استفاده است. چرم مصنوعی به دلیل خواص جالبی که دارد در قسمت های مختلفی مانند کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می شود. علاوه بر این، می توان از آن برای چرم در، قطعات دیوار، کفپوش و سایر قسمت های خانه استفاده کرد.

چرم مصنوعی به دلیل شباهت به چرم طبیعی می تواند گرمای مطبوع و زیبایی را به فضا ببخشد. علاوه بر این، چرم ماده ای است که در برابر صدا، گرما و رطوبت محافظت می کند و این یکی از مزایای چرم مصنوعی است.

دیوار

6. کف LVT

کفپوش LVT یا Luxury vinyl tile به دلیل ساختار چند لایه، طراحی زیبا و شیک و دوام بالا به یکی از محبوب ترین انواع کفپوش تبدیل شده است. نگهداری از این نوع کفپوش ها بسیار آسان است. و ظاهری بسیار شبیه به سنگ واقعی یا چوب واقعی (بسته به نوع کف) دارد. این نوع کفپوش ها رقبای جدید لمینت های ضد آب هستند. و اخیرا در بازار بسیار محبوب شده اند.

متریال در دکوراسیون داخلی بخش مهمی از هر پروژه طراحی داخلی، معماری داخلی و دکوراسیون داخلی است. که با تنوع متریال، رنگ، انواع، خواص و کاربردهای هر یک، پروژه های طراحی داخلی را به پروژه های کاربردی با جزئیات متنوع تبدیل می کند. slow امروزه انواع مختلفی از مواد دکوراسیون داخلی اعم از مواد طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است که می توان از آنها برای زیباسازی و طراحی فضای منزل استفاده کرد. گستردگی و تنوع متریال ها دست طراحان را در این زمینه باز کرده است و می توانند با توجه به عوامل مختلف گزینه بهتر و مناسب تری را انتخاب کنند. یکی از پرکاربردترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری، کناف، آینه، شیشه های رنگی و … می باشد که می توان از آنها برای ایجاد طرح های خلاقانه استفاده کرد.

برای تهیه انواع کاغذ دیواری ، کف پوش ، کاشی سرامیک کف و… با شماره 02634415 تماس بگیرید یا به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید