صنعت ساختمان

ویژگی های آسانسور

ویژگی های آسانسور

آسانسور

آسانسور نوعی حمل و نقل آسان و سریع است. که در ساختمان های مختلف از جمله مسکونی، اداری، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. شاید افراد از پله های ساختمان برای رسیدن به طبقه مورد نظر خود استفاده کنند، اما آسانسور یکی از بهترین جایگزین هاست که بسیار سریعتر و موثرتر از پله است.
سازندگان ساختمان برای استفاده از آسانسور هزینه ای در نظر می گیرند. و می توانند از بهترین و مناسب ترین نوع آسانسور استفاده کنند.

ویژگی های آسانسور

انواع آسانسور

این آسانسورها به طور کلی بر اساس مکانیزم داخلی و نیروی محرکه و کاربردشان به سه دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از:
آسانسور کششی
پنوماتیک
هیدرولیک

آسانسور کششی

این نوع آسانسور یکی از محبوب ترین مدل های آسانسور می باشد. این دستگاه با استفاده از کابل های فولادی بسیار مستحکم و بالا بردن طناب به وسیله قرقره ای که از بالا به موتور متصل می شود کار می کند. انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین توسط موتور آن که در قسمت موتور خانه آسانسور است. تامین و اختلاف وزن ایجاد شده توسط وزن تعادل باعث شروع حرکت کابین آسانسور می شود.

ویژگی آسانسور کششی

می توان از آن در ارتفاعات استفاده کرد، بنابراین می توان از آن در بسیاری از برج ها و ساختمان های بلند استفاده کرد.
سرعت بسیار بالاتر نسبت به سایر آسانسورهای هیدرولیک، حرکت بسیار نرم و بی صدا

آسانسور پنوماتیک

این آسانسورها موتورخانه ندارند. و استفاده از آنها بیشتر در خانه های دو تا چهار طبقه یا خانه های دوبلکس بوده و به صورت محدود برای جابجایی افراد و مقداری بار استفاده می شود. سیستم خلاء این مدل باعث حرکت کابین می شود.

ویژگی های آسانسور پنوماتیک

صرفه جویی در فضای خانه

قابلیت حمل بار 240 کیلوگرمی

زاویه دید 360 درجه

آسانسور هیدرولیک

عملکرد این نوع آسانسور طبق قانون پاسکال می باشد. در آسانسورهای هیدرولیک از موتورهای الکتریکی برای حرکت جک هیدرولیک و پمپ روغن برای حرکت کابین استفاده می شود. این مدل های هیدرولیک وزنه تعادل ندارند.  و اختلاف وزن توسط خود جک هیدرولیک کنترل می شود.  و به همین دلیل از موتورهای بسیار قدرتمندی در این آسانسورها استفاده می شود.
از آنجایی که موتور آسانسور تنها زمانی کار می کند. که کابین در حال حرکت باشد. مصرف برق بسیار کمی دارد. امروزه این نوع آسانسورها به دلیل ظاهر شیک و زیبا برای استفاده در ساختمان های زیر پنج تا شش طبقه ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرند. آسانسور هیدرولیک موتور ندارد. و نسبت به انواع دیگر آسانسور به فضای نصب کمتری نیاز دارد. این مدل به شما امکان حمل بارهای سنگین را می دهد.  و نسبت به آسانسور برقی از قدرت بسیار بالایی برخوردار ، و نصب و راه اندازی آن نسبت به آسانسورهای برقی راحت تر است.  و همین نکات باعث شده است.  که آسانسورهای هیدرولیک در سراسر دنیا محبوب و مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی بالابر هیدرولیک

در ارتفاعات کم استفاده کنید.
نصب سریع و آسان
هزینه تعمیر بسیار کم
صدای کم هنگام جابجایی کابین
جابجایی بارهای سنگین
بسیار امن و راحت
روی پشت بام خانه ها موتورخانه ای وجود ندارد.

آسانسور

قطعات مورد نیاز

آسانسور از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. که اگر هر یک از آنها آسیب ببیند. باعث خرابی آسانسور می شود. برخی از این قسمت ها عبارتند از:

کابین: محل مسافر یا محموله ای که جابجا می شود.
سیستم محرکه: قابلیت گنجاندن انواع موتور آسانسور را دارد.
تابلو فرمان: در موتورخانه قرار دارد. و عملکرد آسانسور را کنترل می کند. و با سایر قطعات ارتباط برقرار می کند.
ریل های حرکتی: کابین را هدایت می کند و این ریل ها باید بسیار محکم باشند. تا بتوانند وزن کابین، اضافه بار و انواع فشارها را تحمل کنند. این ریل ها از بروز نوسان در کابین جلوگیری می کنند.
سیم بکسل فولادی: باعث حرکت کابین و وزنه تعادل در جهت عمودی می شود. تعداد و قطر سیم ها باید با توجه به وزن بار تعیین شود.
کابل مسافرتی: این نوع کابل به کنترل پنل متصل می شود. و انتقال دستورات را بر عهده می گیرد. در ساختار ترال کابلی از نخ نایلونی استفاده می شود.
ترمز: محل ترمز که از یک هسته، سیم پیچ، بازو و لنت ساخته شده است.  روی موتور برای کنترل حرکت کابین به بالا و پایین است. هنگامی که برق قطع می شود، سیستم به طور خودکار کار می کند.
کفشک: بین کابین و وزن تعادل ایجاد می کند. کفشک ها در دو نوع کشویی و غلتکی تولید می شوند و به شاسی متصل می شوند.
سیستم تعلیق کابین: در بالای چهارچوب کابین قرار دارد. که باعث می شود وزنه های تعادلی که به سیم بکسل متصل می شوند آویزان شوند.
سنسور گاورنر: نوعی سیستم امنیتی که در صورت تجاوز سرعت آسانسور از حد معینی، آسانسور را متوقف می کند.

برای خرید آسانسور با شماره 02634115 تماس بگیرید ، همچنین می توانید به سایت بازار صنعت ساختمان فتوحی مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید